Maling/teflon går af bål-pander - bør jeg returnere dem?

Hej

Jeg har i går købt nogle bål-stegepander i byggemarkedet.

Jeg har så brugt dem første gang. Efter det kan jeg se, at maling/teflon er gået af flere steder. Se evt. billede.

Jeg bryder mig jo ikke om tanken om at de små poder måske spiser maling eller teflon når de laver pandekager over bål. Er det mig der er sart? Eller skal jeg betragte disse pander som defekte og bør jeg returnere dem?

Bemærk, de har ikke fået overdrevet høj varme og de har bogstaveligt taget lavet én pandekage på hver pande.

Det er disse pander:
https://www.jemogfix.dk/pandekagepande-til-baal-grillexpert/2158/9053127/

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige en tilføjelse: der er ikke brugt metalredkaber på panderne. Der er udelukkende brugt en træspatel til at vende pandekage
Det må være en fabrikationsfejl på panden. Skal ikke se sådan ud med dit begrænsede brug.
jenshøj skrev den 14-10-2024 17:20:11

Det må være en fabrikationsfejl på panden. Skal ikke se sådan ud med dit begrænsede brug.

Ja, det tænker jeg jo også. Hvis det kun er kosmetisk kan jeg godt leve med det. Men tænker på sundhedsfarlige stoffer...

Ville du selv være tryg ved at spise mad lavet på dem?

Teflon kan tåle ca. 260 grader før det begynder at gå i stykker, så det et totalt uegnet til brug over bål.
Kør ud i jem og fusk og få pengene retur, og køb så støbejernspander i en rigtig butik.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 14-10-2024 17:49:57

Teflon kan tåle ca. 260 grader før det begynder at gå i stykker, så det et totalt uegnet til brug over bål.
Kør ud i jem og fusk og få pengene retur, og køb så støbejernspander i en rigtig butik.

Støbejerns pander er for tunge til børn kan lave pandekager over bål

Annonce
LennartBertelsen skrev den 14-10-2024 22:01:23

Superdiy skrev den 14-10-2024 17:49:57

Støbejerns pander er for tunge til børn kan lave pandekager over bål

Børn og bål er vel altid sammen med en voksen? 

Så køb aluminiumspander. Teflon er fuldstændig uegnet.

Bent Andersen skrev den 14-10-2024 22:42:43

Så køb aluminiumspander. Teflon er fuldstændig uegnet.

Dem har jeg ikke kunnet finde

Det er ikke de små stykekr teflon i sig selv der er ydeliger eproglematiske - de diffunderer sydnerligt uændrede ud af bagenden. Men opvarmningen af teflonen skal skabe nogle produkter der er knap så gode.

DEsværre er det ikek super let at finde aluminiumspander og gryder mere da det også er sundhedsskadeligt at lave syrlige oig salte fødevarer på/i

Se om i kan finde rustri stål pander - eller evt pander med keramisk belægning der kan tåle højere temperaturer.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 18-10-2024 11:27:51

Det er ikke de små stykekr teflon i sig selv der er ydeliger eproglematiske - de diffunderer sydnerligt uændrede ud af bagenden. Men opvarmningen af teflonen skal skabe nogle produkter der er knap så gode.

DEsværre er det ikek super let at finde aluminiumspander og gryder mere da det også er sundhedsskadeligt at lave syrlige oig salte fødevarer på/i

Se om i kan finde rustri stål pander - eller evt pander med keramisk belægning der kan tåle højere temperaturer.

Jeg er heller ikke så meget til alu.

Jeg ville allerhelst have nogle der bare er af alm. stål eller rustfri stål.
Eller emaljeret stål.
Men den slags er åbenbart svært at finde.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også