Utæt skotrende

Vi har købt hus her i sommer. Vi vidste at skotrender skulle ordnes.

Nu har jeg så lukket op og kigget. Det ligner ikke umiddelbart den måde man laver skotrender på i dag. Jeg har ladet mig fortælle, at problemet er at den ikke er undersænket.

Umiddelbart ligner det at undertag har fået godt  med tæsk under konstruktionen, og at der derfor er huller fra træk, vrid og ridser fra tagsten og værktøj med mere.

Er der nogen gode ideer til hvordan jeg får tætnet?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er nok at skotrende blik er for smalt. 
Du skal have flere tagsten pillet af, Så kan du lægge en rulle tagpap hele vejen ned som skotrende. 
Den skal være bredere end din nuværende skotrende. Du kan lægge den ud på spær i begge sider og sømme den fast der. Du skal sørge for at tagpap også få afløb nederst. Altså i tagrenden. 
Den nuværende skotrende kan i princippet lægges ovenpå igen.
Er der skader i undertag så kan et repareres med undertags tape. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak Erik

Det lyder som en rigtig god plan ​- og meget pragmatisk!

Jeg overvejede en WIN skotrende:
https://www.davidsen.dk/bygtjek-win-skotrende-16-rulle-8000-mm-sort-c-id525048-p-50501704564?gad_source=1&gbraid=0AAAAAo3sdw3-nEXd3om6Ww66Qui4scjJ8&gclid=EAIaIQobChMIx_LJs62MiQMVekKRBR056DQ0EAQYASABEgJFx_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Men den løsning du taler for minder jo egentlig ret meget om.

I mellemtiden har jeg været oppe at tjekke, og blikket ligger over med kun 2-3 cm, så det kan også være den vej rundt, at vandet kommer ind. Men det vil både din model og WIN skotrenden løse fint.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis