Vandudskiller på kompressor

Har anskaffet mig en brugt kompressor, og ​har googlet lidt uden resultat.
Er dette en vandudskiller?
Skal sådan en vedligeholdes ​og hvordan?
Messing ventilen i bunden har 2 positioner den kan drejes i, og formoder det er hhv. åben og lukket - er det korrekt antaget?

Skal primært bruge den til dykker- og klammepistol, men er jeg optimist ​hvis jeg satser på at kunne bruge den ​til sandblæsning af mindre ting?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er en vandudskiller, den skal tømmes for vand, når det står ca 5 cm op, det gøres med messingventilen i bunden.

Du kan nok godt sandblæse lidt..

En sandblæser af denne her type, er nok dem der bruger mindst luft...

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 13-10-2024 13:12:22

Ja det er en vandudskiller, den skal tømmes for vand, når det står ca 5 cm op, det gøres med messingventilen i bunden.

Du kan nok godt sandblæse lidt..

En sandblæser af denne her type, er nok dem der bruger mindst luft...

Super, tak.

Skal sådan en vandudskiller af og til skilles og rengøres? Det ligner der har stået rustent vand i glasset.

Det var den type pistol jeg havde tænkt at prøve med, og så bare en hjemmebygget sandblæsningskasse

Du skal også tømme tanken på kompressor for vand. Det er typisk en ventil som sidder i bunden af tanken. Den rustbræmme som ses har ingen betydning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 13-10-2024 23:27:07

Du skal også tømme tanken på kompressor for vand. Det er typisk en ventil som sidder i bunden af tanken. Den rustbræmme som ses har ingen betydning. 

Det gør jeg også, og lader den stå åben når kompressoren ikke bruges

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis