Geberit Monolith knap til lille skyl knækket

Har et Geberit Monolith toilet fra 2018 hvor plastindsatsen til knappen til det lille skyl er knækket.

Nogen der har en idé om, hvor man kan købe reservedele? Jeg vil helst selv reparere, men Geberit rådgiver kun håndværkere jf. deres hjemmeside...

På forhånd tak :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jeg har præcis samme problem med et Geberit Monolith toilet: Plastindsatsen til knappen til det lille skyl er knækket.
Vil lige høre om du har fundet en løsning - eller et sted hvor man kan købe den lille plastknap som reservedel og selv sætte den på
Jeg har kun fundet, at man kan købe en hel ny cisternetop.
Mvh
Inger
Hej Inger,

De har siden november 2024 tilbudt knapperne særskilt fra låget. Men prisen er ret vild for en stump plastik.

Det her er vejledende udsalgspriser. En forhandler (VVS installatør) tilbød mig at dele deres 40% rabat, men med moms og forsendelse var det stadig dyrt. Jeg har en bekendt i Tyskland der hjalp mig i stedet for ca 60 EUR inkl moms.

Knap til låg 246.174.TA.1: 495,- +moms
Cisternelåg 243.440.TA.1: 1890,- +moms
Hej Remmer
Tusind tak for svar :-)
Dyrt, men trods alt noget billige end at skulle købet helt nyt cisternelåg.
Jeg vil forsøge at tjekke nogle tyske websites.
Mvh
Jeg har fået 3d printet et par stykker af dem. de knækker stadig efter et års tid :)

https://www.printables.com/model/639407-geberit-toilet-monolith-button-small
Jeg ville lime det sammen med 2 komponent lim. Samtidig sætte forstærknings trekanter end hvor der er plads til det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis den originale ikke kan holde, skal man ikke forvente at en 3D printet er bedre. Især i bunden hvor der stikker en lille "aksel" ud, ser meget spinkelt ud. Jeg gætter på at det er der den knækker.

Hvis man printer en kopi, skal man nok bruge ekstra kraftigt filament, fx PC eller Nylon. De er dog ikke lette at printe med. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis