Montering af loftslampe over lampekontakt

Hej alle

Jeg har brug for hjælp til at montere en ny loftslampe. Jeg har købt en lampe, som ifølge vejledningen skal monteres tæt på loftet. Udfordringen er, at jeg har en eksisterende lampekontakt i loftet som sidder der hvor jeg vil placere lampen.

Mit spørgsmål er, om jeg forsvarligt kan montere den nye lampe direkte over enten lampekontakten eller dækslet på lampekontakten. Jeg har vedhæftet billeder af den eksisterende lampekontakt i loftet, dækslet der  dækker kontakten, og bagsiden af den nye loftslampe.

Er denne monteringsmetode sikker og lovlig? Hvis ikke, hvad er mine andre muligheder?

Tak for jeres hjælp!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forudsat at ingen af lampens metaldele kan røre klemmerne i udtaget, kan du tage dækslet at udtaget, monterer et stykke 2x,75 mm2 ledning i N og M1 og trækker det ind i lampen og montere lampen på loftet.

fase
Velkommen på siden  

Du kunne også lave et hul midt i så der bliver plads til lampeudtaget..
Og så bruge de 3 yderste huller til fastgørelse, brug evt fladskiver hvis hullerne er for store til skruerne.

Skulle jeg lave hul i sådan en, ville jeg skrue den på en træplade, og lave hullet med en hulsav..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis