Vandtank udluftning

Halløj,

Jeg påtænker at installere en plast vandtank (ikke sæk) under en køje.
Tanken skal naturligvis have en udluftning og jeg er på udkig efter alternativer til at føre en udluftningsslange udenbords.
Jeg vil hellere føre en 1/2" slange højt op i et skab indenbords, men søger en sikring (flydeventil ell. lign) for enden af slangen således at man ikke utilsigtet får fyldt skabet op med vand....
Med andre ord, sikringen skal tillade passage af luft begge veje, men skal lukke automatisk hvis vandet når højt op.
Er der nogen som har en god ide til en sådan sikrings-ventil-dims !

Mvh
Henrik.A
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det nødvendigt ??

Jeg tror ikke der er nogen udluftning på min vandtank ( rustfast stål ) Der er godtnok en ekstra slange der går op til påfyldningsstudsen, men en egentlig udluftning tror jeg ikke der er...

MVH Njord
Jo, det er nødvendigt, ellers vil pumpen (fra trykvandssystemet) begynde at trække vacuum i tanken efterhånden som vandet forbruges.

Mvh
Henrik.A
Ja det kan du jo have meget ret i... men jeg mener nu ikke der er nogen speciel udluftning på mit anlæg... Kan de måske være en indbygget ting i en standard påfyldningsstuds ???

Mit trykvandssystem fungerer fint...

MVH Njord
Nu har jeg ikke en disse forstand på skibe. Men til f.x. kloakudluftning kan man få en vakuumventil, der åbner ved undertryk (smart lille sag på ca. 8 cm i diameter og tilsvarende høj). Så slipper du for at føre noget udenfor skuden.

Mvh.

Jan R.
Hvis jeg var dig ville jeg gå ned i min lokale vvs forretning og købe en messing kontra ventil i 3/8" eller 1/2".

VVS`eren

Balle
Hej,

Vandtanken i min båd ligger under køjen foran.

Den er på ca. 120 liter.

Jeg har trykvandssystem.

Inspektionslåget er forsynet med en gummipakning som slutter tæt i det til´fælde at tanken er tanket helt op.

Påfyldninggstudsen sidder monteret i dækket ved stævnen.

Udluftningshullet sidder i påfyldningsstudsen.
Det er ca.4-5 mm.

Jeg mener ikke at der behøves anden ventil end den studsen er forsynet med.
Medmindre påfyldningen sidder ved tanken i køjen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis