Skærer skruer over

Hej med jer.

Fruen ville have fjernet en slags indbygningsreol ude på badeværelset som var bygget op på siden af vores bruseniche - udfordringen er nu, at der har været brugt skrurer til at fæstne reolen yderligere fast som jeg selvfølgelig gerne vil have fjernet..

Jeg har forsøgt med en multicutter og et Metal blad på, og det gad bladet ikke finde sig i efter et par sekunder..

Jeg har også prøvet nedstrygeren med en HSS klinge på, det går lidt bedre - men klingerne tager måske 1/4 af skruen før de skal skiftes ud da det ikke kan undgås at de rammer væggen og dermed jo også bliver sløve på ingen tid..

Hvad tænker i jeg har af muligheder uden at skulle have fliserne på modsatte side pillet ned??

Tak for jeres tid 👍
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du fjerner lige lidt af gasbetonen ved skruen og bruger en multicutter klinge af en rimelig god kvalitet til at skære skruen af med. Måske behøver du kun at skære skruen næsten over, før du kan knække den ved at bruge en vandpumpetang til at bevæge stumpen frem og tilbage sideværts indtil skruen knækker.

fase
Jeg ville nok bruge min vinkelsliber, men pas på - varmt “metalsprøjt” ødelægger fliserne, så de skal dækket rigtig godt af.

Søren O
Søren O skrev den 12-10-2024 15:51:38

Jeg ville nok bruge min vinkelsliber, men pas på - varmt “metalsprøjt” ødelægger fliserne, så de skal dækket rigtig godt af.

Det har du ret i Søren. Lige bortset fra, det kræver man har en vinkelsliber. Jeg har med succes brugt en Dremel med skæreskive og passende tålmodighed. :-)  

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis