Genstridige fliser nemmest af ??

Er igang med at fjerne fliser på gulv

70 % af dem går nemt af. Det var et flisegulv hvor nogle fliser allerede var begyndt at flække, gå løs, osv

Men der er nogle steder hvor de sidder absurd godt fast - og eneste måde at få dem af er at acceptere at det bliver i tusind små stykker. Værre svineri.

Er der er trick til at få en genstridig flise lettere af? ? de steder som er værst kan jeg banke en mejsel ind under men det er nærmest en halv centimeter af gangen jeg kan få den af… kan ligesom ikke få mejsel

På fx det første billede kommer dem til venstre af nemt og dem til højre gør ikke…

Er det bare på med brillerne og så acceptere at det kommer til at blive i mikro stykker de kommer af? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har set en murer bruge en gasflamme og varme flisen grundigt op, så skulle den slippe nemmere.
Tricket blev brugt et sted hvor det kun var en flise midt i det hele der skulle op, men jeg tænker at du godt kan gøre det over et større område ved at tage en flise af gangen. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja han brugte bare en lidt anden brænder, men alt med ild i kan sikkert bruges.
Jeg ved ikke hvor længe du skal varme, men det er vel bare at prøve sig frem..
Pas nu på, du ikke futter huset af   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Bruger du en nogenlunde skarp mejsel og en ordentlig mukkert?
Du bør bruge en mindst 2 kg mukkert og ikke en almindelig hammer.
Jeg ville bare sætte en mejsel i borhammeren.
Tricket med varme virker. men du skal op på 600...700 grader og flisen skal være gennemvarm.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis