vandvarmer

Hvad er påkrævet ved køb af vandvarmer? (Ikke gennemstørm) Ekstra dele osv. Der er kun et gammel oliefyr som varmekilde som ikke skal tages i brug mere. Der er derfor intet varmt vand i huset.
Huset er gammelt, fra 1927 og badekarret ligeså.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du ikke skal bruge oliefyret mere, hvad skal så bruges som varmekilde. Det er nødvendigt at vide for at kunne svare på dit spørgsmål.

fase
Hvis det kun er til varmt vand, ​skal du blot have de rør der skal bruges til at få det til at passe og så et strømudtag med ​passende spænding og nok ampere.
Du skal også have monteret kontraventil og sikkerhedsventil (sikkerhedsaggregat) på indgangen til varmtvandsbeholderen.

Søren O
Nu har jeg lige haft en elektriker på besøg som har monteret en ekstra lysgruppe samt sikkerhedsafbryder til yderdelen udenfor, ud fra jeres anbefalinger i denne tråd: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/254662/s/en-eller-to-lysgrupper

Elektrikeren fortalte mig også at vandvarmeren bare kan tilkobles der hvor oliefyret er tilkoblet lige nu.
Så det er kun tilhørende rør og dele til vandvarmeren jeg har brug for at vide mere om. Det hele skulle gerne være der når VVS'eren ankommer. Hvilken type rør skal jeg købe ?
TommyC skrev den 10-10-2024 09:33:01

"Så det er kun tilhørende rør og dele til vandvarmeren jeg har brug for at vide mere om. Det hele skulle gerne være der når VVS'eren ankommer. Hvilken type rør skal jeg købe ?"
Alt det der skal til for sådan en vvb-installation burde en vvs-mand da have med i sin servicebil. 

Annonce
Det er min udlejers søn som er uddannet VVS'er. Han kommer som privat person i sin private bil. Han laver det gratis for mig.
VVS er lidt ligesom at samle Lego - man skal finde ud af hvordan man forbinder forskellige dele.

Prøv at se i din manual hvilken tilkoblinger varndvarmeren har - så kan du på billigvvs eller lign. købe delene.
Du skal naturligvis også vide hvor du vil koble den hen og finde disse dele også - og så en evt. slange/rør der passer i mellem.
Husk også at google overtryksventil vandvarmer - hvis den ikke er med i din pakke/vandvarmer.
Det er bedst at få den der skal lave det til at sige hvilke dele du skal bruge. Det kan utvivlsomt ​løses på flere måder, men det skulle gerne være noget han har værktøj til.

TommyC skrev den 10-10-2024 09:52:07

Det er min udlejers søn som er uddannet VVS'er. Han kommer som privat person i sin private bil. Han laver det gratis for mig.

Hmm.. det er vist ikke normalt at lejer skal sørge for den slags, det plejer da kun at være en sag for udlejer.  

Der er et oliefyr som levere varmt vand og varme. Men det er mig selv der har valgt ikke at bruge oliefyret. Da det er tilfældet her, er det lejer selv der står for alle udgifter, hvis lejer ønsker at benytte noget andet der kræver ekstra installationer. Jeg har selv valgt at indkøbe en varmepumpe som installeres i morgen tidlig og senere hen en vandvarmer. Min udlejer har faktisk været flink at smide de 3200 kr for for den ekstra installation som er påkrævet ved indkøb af varmepumpe. Det samme gælder vandvarmeren og de udgifter det medfører. Det er kun vedligeholdelsen der udlejers ansvar og intet andet.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis