Gasfyr Bosch

Bosch condens 5000w sådan et fyr har jeg, men problemet er at når jeg tager et bad i morgentimerne omkring kl 8 så er der varmt vand i 3-4 minutter og derefter bliver vandet lunkent og derefter koldt

Ved godt at det er svært og svar på udefra denne korte beskrivelse, men kunne godt være nogle derude som havde et svar. Jeg har selv to teorier. VVVs’eren som har lavet total VVS renovering i mit hus ved ikke hvad det kan være

1: vandbeholderen måske er for lille (jeg har bruser som bruger meget vand Grohe Grohtherm SmartControl 310 brusesæt) plus der skal varmt vand ​til gulvvarmen mm. Huset er ca 128 kvm

2: at fyret er sat til noget nat tilstand som gør at vandet ikke varmes op i nat timerne (er dette muligt på et gasfyr)?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det betale sig at sætte fyret i nattilstand?
Ofte kan natsænkning kun betale sig i dårligt isolerede huse, hvor varmen fiser ud.
Hjælper det noget, hvis du slår det fra?

I mit tilfælde kan det ikke betale sig, da alt er total renoveret og isoleret, men jeg ved ikke hvordan man slår det fra? Har du en ide om hvor i menuen det kunne gemme sig?
Jeg kender intet til selve fyret.

I denne brochure
https://res.cloudinary.com/evoleska/image/upload/v1524383148/product/1601425.pdf

Står der:

I midten af styreenheden er der plads til at montere en udvidet CW400 styreenhed, således at der kan foretages natsænkning og etableres ferieprogrammer for både varme og varmt vand.

Så det se ud til at der kun kan være skattesænkning, hvis der et sådan modul.
https://www.bosch-homecomfort.com/dk/da/ocs/privat/cw400-758061-p/

Ok tak for svar. Jeg har faktisk det modul installeret på mit fyr
Måske det er denne modul?
Annonce
Er det samme problem, når du åbner det varme vand andre steder i huset?

Så skal du have fundet en CW400 instruktion, og finde ud af hvordan man slår nattesænkning fra.
Jeg synes, at du skal prøve det, inden du går i gang med noget andet.

GodeVen har allerede leveret svaret - find brugervejledning og kig på side 11+12

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Perfekt guys, problemet er løst! Det var derinde under driftsform at gamle ejer havde sat den til Egen indstilling (gasfyr er et brugt jeg købte på fb sidste år)

Thanks 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis