CA-lim Superglue.

Hej til Jer.
Jeg har en flaske med superglue fra Biltema. Den var uden at jeg tænkte over det kommet til at ligge ned. det havde limet hætten fast så jeg måtte skære den af. Hvordan lukker jeg nu flasken? eller kan jeg bare lade den stå åben? hætten har tydeligvis ikke lukke tæt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har før anvendt et stykke husholdningsfilm mellem flaske og hætte

Med venlig hilsen

Anders

Hej jeg fik ikke svaret  på dette. Anders vil det sige at det er ok at limen bliver lukket lufttæt? Gode Ven problemet var at pga at jeg havde ladet flasken ligge ned så var limen løbet ud mellem spids og hætte og størknet. det var ikke størknet i flasken. Så mit spørgsmål gik på om det er ok at lukke flaske tæt? Den hætte som var original har tydeligvis ikke lukket tæt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det hober sig op og størkner på spidsen, så hætten ikke kan lukke tæt med tiden. 
Sekundlim kan også størkne i en flaske som aldrig har været åben.
En af mine kammerater tørrer spidsen af hver gang, med lidt køkkenrulle med en dråbe madolie på. 
Jeg har prøvet at trykke hætten næsten flad med en tang, for at knække limen så den kunne åbnes. 
Jeg har også prøvet alverdens smarte løsninger, men ingen synes at virke ordenligt.
Så for et halvt års tid siden fik jeg en flaske fra Teck7, og den prop virker forbavsende godt. Den har været i brug flere gange og uden at jeg gør andet end at tørre spidsen af i en klud inden hætten bliver skruet tilbage på flasken, og den er stadig lige god.
Problemet med superlim er jo at man typisk kun bruger nogle ganske få dråber, og så er resten "spildt"...
Nu ved jeg godt at Teck7 sikkert koster det dobbelte af hvad andet lim koster, men det er alligevel rart at vide jeg har superlim klar hvis jeg skal bruge noget.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis