Stiga plæneklipper

Overvejer at købe en brugt Stiga SA 55 men kan ikke se om det er en kina motor der sidder i den model. Er der nogen der ved mere om det?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det er en Briggs & Stratton motor

Hobbymotor har lavet video om denne :
https://www.youtube.com/watch?v=TcSNajGX_tw&t=23s

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvis det er en B&S eller Honda ville Stiga skrive det. Hvis de ikke skriver noget om motortypen eller skriver Stiga motor er det en kinesermotor. Jeg tror ikke at det er B&S.

Jeg har selv en 20 år gammel Stiga med Honda og en 3 år gammel STIGA Multiclip 47 S med kinesermotor i sommerhuset.
Honda er 5,5 hk og den anden 3 hk. Så den gamle har selvfølgelig rigeligt med kræfter. Den nye er for svag. Med alkylatbenzin  er den så svag, at den er nærmest ubrugelig. Den skal have almindeligt benzin. Men motoren virker fint og er moderne uden benzinhane, choker og gashåndtag.

Jeg købte Stiga som plæneklipper nr to da jeg er glad for forhjulstrækket. Jeg købte den sidste med kinesermotor, da typen med Honda kostede 3-4 gange mere.

Nu er den ene erstattet med en NaviMow i105 og den anden bliver det. Så det er næppe meget de kommer til at køre fremover.
Det kan også være en af Stiga's egne motoren..

Vi prøver igen, i morgen --
Som nævnt, det Stiga kalder deres egne motorer, er kinamotorer.
Ser ud til det er en kina motor desværre. Hvad kan der anbefales af plæneklipper med en god motor til under 3000kr?
Tranborg skrev den 11-10-2024 10:56:48

Ser ud til det er en kina motor desværre. Hvad kan der anbefales af plæneklipper med en god motor til under 3000kr?

Ja,  så må du gå med en Kina motor, men det er nødvendigvis ikke en dårlig motor.

Kineserne kan jo godt lave kvalitet hvis man vil betale for det..

Jeg ville kikke på en Texas, det gode ved Texas er at de også sælger reservedele til maskinerne.

Jeg købte en ny Texas plænelufter her i sommer, den har en Kineser motor, en kopi en Honda, den køre super godt, og er meget nem at starte
.
Plænelufteren  ser sådan her ud.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis