Slibning af overflade på betongulv

Jeg skal have slebet gulve i kælderen og mangler nogle gode råd til, hvordan jeg nemmest kommer omkring opgaven, hvilket værktøj jeg kan bruge.

Der er 3 rum, ca 60kvm i alt, det ene er der vandbaseret maling, men sidder for godt fast til at vaske af, så det skal slibes af, jeg har forsøgt med en girafsliber og korn 80, men der sker ikke meget.

De 2 andre rum er der noget sort gummi agtigt klistret på gulvet, der har været under et vinylgulv, sikkert for at blokere for opstigende fugt.

Jeg ønsker blot at få fritlagt gulvene så fugten kan komme op.

Jeg kan se man kan få nogle diamantskiver til vinkelslibere, men jeg er ikke sikker på, hvordan det vil blive og ikke mindst hvor hårdt? 

Silvan har en betonsliber, vil det være løsningen at købe sådan en?
https://www.silvan.dk/produkt/eibenstock-betonsliber-ebs-1201-1400-w-2660-1641133
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det løber hurtigt op hvis du vil ud og købe udstyr da du udover betonsliberen også skal have en god støvsuger og en diamantskive.

En alm 125 mm vinkelsliber med en støvskærm og den rigtige skive kan gøre det samme som betonsliberen, den er bare lidt hårdere for hænderne.

Det er i øvrigt sådan en skive du skal bruge
https://murerbutikken.dk/shop/carat-ultrone-diamantslibeskive-1741p.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsJO4BhDoARIsADDv4vC6nW0IGxQU8QGEY2cCN2vQHO8UucWkn3fXGYn4-oHhpf5P8GSGsaEaAsgmEALw_wcB&CookieConsentChanged=1

Selvbygger med stort S. 
Se om du kan leje en betonsliber ​der hvor du bor.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 09-10-2024 09:02:27

Se om du kan leje en betonsliber der hvor du bor.

Jeg kan leje en i Silvan: https://www.silvan.dk/produkt/betonsliber-130-mm-8820-9851352

Jeg er usikker på, om det er en fordel ift at købe den skive Superdiy foreslår? Jeg tænker ikke at jeg kan nå alle 3 rum på 1 dag?
Jeg ville prøve et smide en grovere skive på giraffen, og se om den kan tage det, korn 80 er ikke groft l gulv sammenhæng.

Hvis den kan, lejer du en gulvafsliber med tilsvarende groft sandpapir.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 09-10-2024 11:35:34

Jeg ville prøve et smide en grovere skive på giraffen, og se om den kan tage det, korn 80 er ikke groft l gulv sammenhæng.

Hvis den kan, lejer du en gulvafsliber med tilsvarende groft sandpapir.

Jeg kan ikke finde noget under korn 40, tror du det er tilstrækkeligt, eller er det fordi jeg kigger de forkerte steder?

Annonce
Du får aldrig nogensinde alm sandpapir til at slibe maling af beton da det er for blødt til at komme igennem toppene på betonen. Dvs. malingen bliver kun slebet af på de høje punkter.

Selvbygger med stort S. 
Jeg mente nu osse mere en ordentlig betonsliber som dem man bruger til terrasso. Den lille ting du viser ville jeg ikke gide slibe en hel kælder med!

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skiven der foreslås er rigtig fin,sliberen du selv forslår er også fin til din opgave ,men den er ikke så smart med hensyn til at slibe tæt på vægge. Og husk det kræver en ordentlig støvsuger 
jeg sleb ca 40 kvm med en håndsliber lignende den du er blevet linket.
Det synes jeg var i overkanten. Hvis nogen i Odense havde haft en opretstående sliber, havde jeg lejet den.
Det tog mig ~ 20 timer på en weekend at slibe slam laget af (max 1 cm). Jeg vil klart anbefale en større maskine, og så en lille til at tage kanterne. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også