Kælder gulv

I forbindelse med en (mindre) istandsættelse af en kælder
Skal der laves nyt gulv. Vi tænker bare microcement over alt, giver fin mening for os

Så vi skal have fliser op og gjort klar

Det giver vel ikke rigtig mening at overveje at ting fx hele det der skabs arrangement på billedet stå.. man lægger vel ikke microcement rundt om ting..??

Kom lige i tvivl fordi min partner spurgte mig om det ikke bare kunne blive der.. men tænker bare ikke det giver mening, hvis vi skal have nogen til at komme og lave microcement over alt. Så skal alt vel være ryddet og clearet for at opgaven med microcement bliver nemmest muligt ? (Vi får nogen ​til det)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I behøver da ikke tage fliserne op?

Skal køkkenet blive eller kommer der et nyt?
1) sagen er den at det rigtig mange steder allerede er gået i stykker (fliserne). Der til venstre på billedet er gulvet ikke ​blevet ​pillet op men simpelthen allerede ​i stykker. De ​er med ​årene knækker mange steder og så gik han der boede her før vist og lappede med nye flise når en gik i stykker
2) “køkkenet” skal helst blive, men hvis det skal ned for at kunne få microcement lagt godt så ender vi nok med noget andet 
Alt andet lige, så ser klinkerne ikke ud til at ligge fast på nuværende gulv, så de skal af. Det indebærer jo så også, at den række, som går ind under soklen skal fjernes. Hvis soklen er af typen, der kan "klikkes" af, så kunne man nøjes med at fjerne den, og så fjerne den del af klinken, som går ind under. Er det en gammeldags sokkel, så skal skabene fjernes før soklen kan fjernes.

Det er i alle tilfælde ikke nogen ret stor opgave at skrue skabselementerne ned og flytte dem. Det villle jeg selv gøre, så det nye gulv kan ligges helt ind under skabene ind til væggen. Hvis man så engang i fremtiden ønsker at lave om på skabenes placering, så kan det gøres uden at lave nyt gulv. Og igen - det er ikke noget stort arbejde at flytte elementerne væk.

Jeg kunne være nervøs for at grunden til at de nuværende klinker ikke ligger fast kunne være opstiende fugt. Vær i den forbindelse opmærksom på, at producenterne af microcement ikke anbefaler at bruge produktet, hvis der er opstiende fugt. Se. f.eks. ​her: https://urbanhald.dk/shop/kan-man-laegge-2905p.html

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis