Hej.
Gulvvarmen i mit badeværelse virker umiddelbart ikke. Huset er fra 1992, så det er et ældre gulvvarmesystem.
Jeg er ny husejer, og prøver at hitte ud af hvordan det hele fungerer med fjernvarme, cirkulationspumpe osv.
Jeg har kigget på mine termostater ude i mit bryggers, og jeg kan forstå at en termostatventil kan sidde fast. Jeg har derfor løsnet spændebånd og taget termostaten af og prøvet at motionere ventilen. Jeg kan ikke umiddelbart ikke få den i bevægelse, og det kunne jo godt tyde på at den er fastlåst.
Jeg har læst, at man selv kan skifte pakdåsen i en radiator. Jeg gætter på at det samme gør sig gældende med gulvvarmesystem, men jeg rækker ud for at på dette bekræftet. For det er vel en pakdåse jeg har fotograferet og vedhæftet i denne tråd? Og lyder det ikke som et fornuftigt næste step, eftersom ventilen sidder fast uden bevægelse?
Jeg formoder, at det er returventiler/termostater der sidder på mit system - hvordan bekræfter jeg dette? Og har det nogen betydning, hvis jeg selv må skifte pakdåsen? Er der noget andet jeg skal være opmærksom på? Forskellige typer, størrelser, materialer? Kan jeg risikere at det vælter med vand ud? Jeg vil nok formenlig bare sætte den gamle termostat på igen.
På forhånd tak for input og enhver information der kan gøre mig en smule klogere.