Afskalning på væg malet med Skalcem

Hej

Vi ​er for ​nyligt flyttet i hus, hvilket vi er rigtig glade for. ​Huset er fra 2002 (bygget i 2001, færdigmeldt i 2002), og er ​fuldmuret. Til huset hører en garage ​som også er bygget i 2001/2002. I garagen er der på den ene væg noget afskalning, som det ses på billederne. Væggen er vandskuret og efterfølgende behandlet med Skalcem 100. ​Når ​jeg måler med min fugtmåler, så er der forhøjet fugt der hvor malingen skaller af, men når jeg måler ​udvendigt på ydervæggen, så er den ​mere tør end indvendigt. Tidligere ejer havde altid bilen parkeret ​i denne side. Kan det være mange års fugt fra en våd bil, som har "sat" sig i væggen? Det skal siges, at der først er kommet porte i garagen efter vi købte huset, ​indtil da har der bare været to porthuller. Garagen er ​hulmursisoleret, og der er dampspærre og isolering på loftet.

Hvad tror i? Det kan vel ​ikke være opstigende grundfugt i en garage fra 2002? Der er ​støbt betongulv i hele garagen.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også