DIIMS sporingssystem

Er der nogen som har erfaring med DIIMS?
Evt alternativt :)

Jeg syntes ikke jeg kan finde ret god info på deres side som pris mm.

I forbindelse med at jeg har skiftet forsikrings selvskab, sluttede de af med en popup at "nu har du accepteret at du har en godkendt lås og satellit overvågning af din motorcykel"
Øhh det havde jeg ikke set noget om, men DIIMS lå øverst på listen af anbefalede sporingssystemer.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kigge her - specielt på denne   https://gsmteknik.dk/shop/100-gps-tracker/2780-gps-tracker-indbygget-i-relae-uden-abonnement-4g/

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ved ikke om det er godkendt til formålet men jeg rejser relativt meget ifm arbejde og har tit været ude for at diverse flyselskaber smider ens bagage væk og ikke kan finde den igen - eller er lang tid om at spore den når man melder den savnet.
Til det problem har jeg købt en airtag fra apple - systemet er ikke gps-baseret men ligeså snart der er en iphone i nærheden (ca 30m rækkevidde) laves der via relay en nøjagtig sted-bestemmelse af tag'en ud fra den telefon der sender beskeden - det er hardcoded på samtlige iphones (og en del af Apples terms of use for iphones) at de fungerer som relay-station for airtags. Koster 300.- og CR2032 batteriet man selv kan skifte kører ca et år ad gangen.

Der er iøvrigt tilsvarende devices på vej på markedet der vil være generiske for alle Android-baserede telefoner, så dækningen ww vil her være bedre end med Apple. Samsung har haft smarttag på markedet i et stykke tid men virker desværre kun med Samsungs mobiler.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Airtag virker i modsætning til en GSM-tracker uden abonnement, men kræver at man har en iPhone eller iPad. Den sender kun, hvis der er en iPhone i nærheden og er derfor ikke så sikker, som en der kræver abonnement.

Den polobjørn linker til kræver et 4G data abonnement. De tilbyder et til 19 kr pr. måned. Men den forsynes fra motorcyklens batteri, hvor Diims og AirTag kræver et batteri, der skal skiftes med mellemrum. Diims koster 192 kr for 2 år abonnement. Airtag er gratis at bruge.
Disse airtag virker vel kun vis nfc eller blutooth er aktiveret på en telefon eller hvordan virker dette system 
Kind of, enten disable Bluetooth eller fjerne ens egen iphone fra at være med i find my iphone netværket - men så kan man heller ikke tracke sin egen hvis den bliver væk. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Alle iPhones optager Bluetooth signaler fra de Airtags, de kommer forbi. De sender så positionen af iPhonen til Apple, hvor ejeren af dette Airtag kan se hvor genstanden cirka er. Det er få iPhone ejere, der har slået deres Bluethooth fra.

Det sker også selvom ejeren af den forbipasserende iPhone ikke selv har Airtags eller overhovedet ved noget om Airtags. Der er også andre firmaer, der laver tilsvarende fx Xaomi. Men da Iphone er langt det mest udbrede mærke, giver det mest mening at have det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis