Kan jeg tilslutte en varmeveksler til mit gulvvarme

Hejsa alle..
Har 42 m2 garage, hvor der er trukket gulvvarmeslanger, mit spørgsmål er…

Kan jeg tilkøbe en lille varmtvandsbeholder, og en pumpe, og på den måde få varme i gulvet?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du godt, men hvorfor ikke forbinde direkte til gulvvarmen?

Søren O
Hej Søren..
Kan du uddybe hvad du mener?
ja det kan godt lade sig gøre ,du skal bare huske at ha en expansionsbeholder  med i kredsen , og det er altså ikke en billig måde at varme din garage op på

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Du skriver varmeveksler og varmtvandsbeholder. Jeg gik ud fra at det var en vandopvarmet beholder du mente, men det kunne selvfølgelig også være en elopvarmet beholder. Hvis det er den elopvarmede udgave du mener, ville jeg vælge noget andet til opvarmning. 

Søren O
Hvordan varmer du op ? 
Fjernvarme - direkte, gas, VP ?
Annonce
Jeg varmer huset op med fjernvarme…
Min udfordringer er..
Alle mine 10 kredse er gi forvejen brugt, jeg kan selvfølgelig nok udbygge min shunt med en kreds mere?

Mit system (Danfoss) er også på 10 enheder, hvor alle også er brugt..

For at få min fjernvarme ud til garagen, så skal jeg trække fremløb og retur op på loftet henover liften og ned i garagen..

Jeg ved ikke om alt det er en mulighed
Det er en mulighed. Husk udluftningsmulighed af rørene på loftet.

fase
Ville i lave en lokal shunt og en ekstra pumpe i garagen, eller hvordan?
Ja, og tage frem og retur et centralt sted fra i den eksisterende installation, f.eks. kan forsyningen til den nuværende shunt grenes af.
Husk at "begrave" rørene så de kommer ned under isoleringen og ligger lunt på loftet.

Elektronikteknikeren
Tror blot du skal koble direkte til et ekstra udtag (både på frem og retur). Temperaturreguleringen foretager du med en almindelig radiatorventil i garagen.

Søren O
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis