Grundfos KP150 AV1

Hej LDS.

Jeg har fået en ny Grundfos pumpe i min drænbrønd, men har et problem med at den ikke starter med det samme den vertikale niveauafbryder bliver "oversvømmet". der går ca 2 min før den begynder at pumpe ud, og så når niveauet er lavt igen, kan jeg kører pumpen fortsætter med at kører uden at pumpe vand ud. i mit hovede burde den jo starte så snart vandet er over niveauafbryderen ​og stoppe ​igen når niveauet er lavt i brønden.

Er der nogle der har lignende problem eller kender til en løsning?
God weekend og på forhånd tak.

Alexander.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden, og god weekend til dig også- 
Måske der er sat en forsinkelse ind, for at pumpen ikke skal starte/stoppe ved uro i vandoverfladen, eller ved hurtig tømning af brønden.

Måske du kan flytte flyderen til start /stop så pumpen får et større ​arbejdsområde, mellem start/stop.

Vi prøver igen, i morgen --
Ved du hvordan man tjekker det? For har bare bestilt pumpen og fået en elektriker til at sætte den til, så har slet ikke styr på om ​man skal ​gøre noget ud over det?!
MrbecherM skrev den 05-10-2024 14:20:13

Ved du hvordan man tjekker det? For har bare bestilt pumpen og fået en elektriker til at sætte den til, så har slet ikke styr på om man skal gøre noget ud over det?!

Det tro  jeg ikke du kan ændre på, men kik lige mit første indræg, det er rettet .

Du kan læse mere om pumpen her. ​link​​​
bla. hvordan du ændre på svømmeren..

Jeg har sådan en pumpe med vertikal niveausensor, da min brønd er for lille til en med sådan en flyder som du viser på billedet.

Ja så er der jo ikke rigtig nogle justeringsmuligheder..        
Har pumpen altid haft de problemer ?
For er det noget der er opstået senere, kan det måske være svømmeren skal renses, incl de huller hvor vandet kommer ind til svømmeren.

Har arbejdet med flere af den type pumpe, og har aldrig lagt mærke til der skulle være nogen forsinkelse.. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis