Terrasse-rem ved stor afstand mellem sokkel og døråbning

Hej Gør det selv folk,

Går med planer om at bygge en træterrase.
Planlægger at montere en rem i sokkel for at kunne fæstne terrassen ordentligt til huset. 

I den forbindelse har jeg bemærket at der er en ret stor afstand mellem sokkel, og den døråbning som skal føre ud til terrassen. Hvis jeg blot monterer remmen i soklen vil der være omkring 15 cm. fra øverste terrassebrædde op til døråbningen/gulvniveau inde i huset. 

Derfor kan jeg ikke umiddelbart selv komme på den rette løsning, så terrassen flugter med gulvniveau/døråbning samtidig med jeg fæstner terrassen på en rem i soklen. 

Skal jeg droppe at lave en rem, og i stedet fæstne terrassen med groundplugs for dermed at have mere frihed til at bestemme højden på terrassen som dermed ikke dikteres af afstand mellem sokkel og døråbning?

Nogen der har idéer eller har haft samme udfordring før? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du et billede der kan illustrere det?

Hvad er grunden til at du gerne vil fiksere til soklen? 

Groundplugs er super fede (og dyre), men er det fordi du er bange for at den flyver? Ofte ligger terasser jo bare af på fliser. Er det fordi den er høj så der kan komme vind ind under?
Tror det nemmeste er at skrue et stykke træ mere udenpå remmen du gør fast på soklen, skal selvfølgelig være bredt nok til at det kan forskydes op i niveau og samtidig få ordentligt fæste mod remmen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

I stedet for at fastgøre den på sokkel, kan du vel lige så godt fæstne den på muren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også