Husqvarna 970/ Briggs og Stratton

Hejsa 
Har en gammel Husqvarna Rider 970 plæneklipper med nyere og større motor end den oprindelige.
Klipperen bliver ikke brugt så meget mere efter jeg fik en større zeroturn.
Men den bruges en gang i mellem af mine børn og ellers rundt om træer osv.

Mens jeg selv kørte på den begyndte den at gå op og ned i tomgang og gik til sidst ud.
Nem at starte igen og køre ind dog.med variende gas/fart.

Jeg har kigget alt igennem, såsom nyt filter, tændrør (virkelig fin farve) benzin og benzin filter.
Problem ligger ved karburator og regulator.
Den kan nemt starte, men begynder så at gå op og ned i tomgang og den store lodrette stang, hvorpå den meget tynde regulator fjerder sidder køre frem og tilbage helt vildt, indtil jeg eksempelvis skubber/holder  manuelt på den sorte som vises på billede...
Så går den tosset godt igen og kan endda også tage god fart på omdrejninger.

Jeg kan godt se hul i det sorte, men ved ikke om det skal sidde noget der ?
Den bliver godt nok påvirket af mit gashåndtag frem og tilbage som det skal.

Spurgte den lokale have park butik, om de viste om det var en bagatel eller fjeder der manglede, men det eneste forslag de havde var at købe en ny komplet karburator og se.

Men ville da gerne prøve noget andet først h is muligt, da jeg syntes det er mange penge, hvis det ikke lige er det, men kun en del af noget der er hoppet af e.l.

Nogen som skulle kende til sådan noget ???

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at tjekke oliestanden, på nogle motorer er o/m regulatoren styret af "olietrykket" i motoren, og er oliestanden for lav, eller høj køre den ikke så godt..

Ellers kunne du måske finde lidt inspiration, i denne Danske video ?

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis