Hej alle LDS'er,
I forbindelse med opførelse af en ny garage, skal jeg have installeret en saxlift. De to saxlift-elementer skal stå på en betonplade, som skal støbes under selve garagegulvet. Betonpladen skal måle 2,4 x 2,8 meter og være 150 mm tyk. Der skal være to lag Y8 100x100 rionet. Nederste net 20 mm over bunden (polystyren) og afstand mellem de to net 70 mm, så jeg får et dæklag på 28 mm øverst.
Til at holde afstanden har jeg fundet såkaldte "distans" - også kaldet "slanger" eller "stål-ål", men de fås kun i bundter á 50 meter, som koster ca. 2000 kr. for netop 70 mm højde, og jeg skal kun bruge knapt halvdelen. Listeprisen er 2585,- men jeg satser på at kunne få pruttet prisen ned.
https://www.staalxperten.dk/armering-gulv/afstandsholdere-til-armering/distans-afstandsholdere.html. Underligt nok er netop 70 mm meget dyrere end alle de andre højder. Jeg overvejer dog også at gå ned til 60 mm, som har en listepris på 689 kr. (og 80 mm 1203 kr.), som giver et dæklag på 38 mm øverst.
Mon nogle af jer har bud på billigere alternativer, der er lige så gode?
Jeg støber selv betonpladen med hjemmeblandet beton, som køres til i trillebør og vibreres. Derfor skal jeg kunne gå på det øverste armeringsnet, uden at det braser sammen.
På forhånd tak.