Byggetilladelse pergola

Hej 
Jeg vil gerne have at bestille en pergola som har glas hele vejen rundt men teg er ikke fast. 
Skal jeg en byggetilladelse til den?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal vist forklare mere detaljeret da det ikke lyder som en pergola.
Pergolaforklaring.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg er ret sikker på at det kræver byggetilladelse. Hvis du ikke har brugt dine m2 til skur eller drivhus kan du sikkert nøjes med en anmeldelse. Vil tro at det er samme regler som et “legetårn”.

Søren O
Jeg vedhæfter billeder hvordan ser det ud 
Umiddelbart ligner det mere en ikke særlig pæn udestue. Hvad skulle gevinsten være hvis der ikke er tag på?

Selvbygger med stort S. 
Ligner mere en udestue.
Hvad mener du med at taget ikke er fast? Mener du at det ikke er tæt, eller at det kan fjernes(rulles eller foldes væk)?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Jeg er enig i at det er noget af en tilnærmelse at kalde det en pergola. Om det er pænt, er noget subjektivt.

Hvis der ikke er tag på, er ikke rigtigt en bygning, men nærmere tre læhegn. Det vil være en gråzone, som jeg ikke skal gøre mig klog på, om kræver byggetilladelse. Forhandleren må have erfaring med, hvordan myndighederne ser på det. Hvis de mener at det ikke kræver byggetilladelse, vil jeg anbefale at du får det på skrift og angiver det som en betingelse ved køb.

Med tag på må det blive ulideligt varmt om sommeren, så jeg kan se ideen i at det kan rulles væk.
Den har foldetag, men det kræver byggetilladelse,  jeg har fået svar fra Horsens kommune at de betragter den moderne pergola som udstue 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis