Kompressor uden tryk

Hejsa herinde
Har fået en Selekta ZB-o.o71/7-24PB komp. foræret. Giver fortalte den nok er lidt utæt omkring pressostat, umiddelbart synes membran heri at være tæt, så måske nok andet der lækker lidt i det område. Det er der ikke de store problemer i. Undrede mig over, den ikke satte tryk over 1 bar, og afmonterede føderør fra topstykket. 
Her er det helt klart, at enten ventiler eller stempelringe er defekte. Gætter på det første, da en af de 2 fleder stål ventiler er knækket. Cylinder/topstykke er udformet med tilsvarende fordybninger, så de 2 fjeder stål giver åbne/lukke funktion.
Spørgsmål: kan jeg tilklippe et på nye fjeder stål i samme dimension, eller er det et reservedel?
Input = tak - Carsten

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt ventilsøgerblade som blev tilpasset til de knækkede fjedre.

Fungerer fint...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Søgere findes også i 50 mm bredde, så hedder de søgerstål.. LINK

Men måske det kan gøre det at pudse sæderne helt rene og plane, og så rense ventilbladet, evt ved det ½ omgang hvis det er muligt, og giver lidt strammere ventiler..

Vi prøver igen, i morgen --
​Har lige haft samme problem med en Biltema kompressor.
Købte mine her:

Aliexpress​​​

Fantastisk - lyder lige til højre benet.  

Her er en der renoverer en kompressor i din størelse:
https://www.youtube.com/watch?v=5pZLyaVzWNc

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis