Gulvvarme slanger og flydespartel

Jeg er ved at etablere gulvvarme på eksisterende belægning i kælderen. Bruger Uponlr Minitec systemet og skal nedstøbe slangerne i flydespartel. 

Men hvilken flydespartel kan jeg bruge? Ingen nævner intet om gulvvarme, andre står der "velegnet til gulvvarme" og på nogle tredje står der direkte "velegnet til nedstøbning af gulvvarme".

Pt. Kan jeg få 20kg Skalflex til 90kr ps. Det er billigt, men er det brugbart? 
I så fald hvad skal jeg så gå efter for at få den billigste men dog en brugbar løsning?

I uponors egen montage video bruges der weber 4310, men den kan jeg ikke finde nogen steder? Får bare Jem og Fixgulvafretning frem på Google. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
4310 er udgået, det var en virkelig god flydespartel, men var også lidt dyr.
Der står ikke hvor tykt et lag du skal spartle eller om det skal kunne holde til son færdigt gulv?
Op til 10mm er weber fin gulvspartel velegnet, tykkere end det skal du bruge den grove gulvafretning.
Begge er billige, velegnet til indendørs brug sammen med gulvvarme (står i deres datablad), men kan ikke bruges som færdig belægning, hvis det skal kunne holde til det er det en udendørs eller industri-variant der skal vælges som du ikke ønsker du ikke at vide prisen på hvis du synes 90/posen er der hvor budgettet ca skal være.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Systemet kræver at der støbes cirka 12mm for at dække det.
Jeg har ikke et krav om 90kr, jeg betaler hvad det koster for den rigtige løsning. Men hvis den løsning kan købes for 90kr posen i stedet for hl10 til 399 pose, så gør jeg det. 😉

Umiddelbart er det ikke færdigt gulv, da vi påtænker at smide klinker på. Men hvis vi tænker at holde det i ren beton look. Hvad skal jeg så bruge? 
Måske det kunne være meget fedt at lade det stå råt og uden klinker? 
Alternativt kunne man så bruge den billige fra weber og så lave microcemet ovenpå eller lave et PU gulv? 
Vil det være en gangbar løsning eller er det nødt til at være klinker ovenpå med den type gulvspartel? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også