Jeg har et hus fra 1920 i sverige - "ødegård". der er ikke nogen udefrakommende 0 ledning, men der er 2 jordspyd'
Der er 2 PHFI relæ i systemet. 1 der er tilsluttet alt i det oprindelige hus og så et nyt der er tilsluttet strømmen ud til et elektrisk spabad
Jeg har det mærkelige problem, at HPFI relæerne nogle gange slår ud. Nogen gange kun et enkelt af dem og nogle gange begge på en gang, Det er aldrig når vi der deroppe, Det er kun en gang imellem hvor vi ikke er der.
Sidst var i går, hvor vores svenske nabo fortæller at begge relæ var slået fra. ( det kan han se fordi vi har en udendørs lampe som han holder øje med) Han fortæller at der ikke har været hverken regnver eller torden eller andet dårligt vejr.
Er der nogen der har en ide om hvad pokker det kan være der får relæerne til at slå fra, når det nu ikke er regn, torden eller andet dårligt vejr ???? Nogen der har ej ide om hvad der skal undersøges eller forsøges ????
Det skal lige siges, at jeg har haft en elektriker ude, men han ville ikke hverken rådgive eller andet, med mindre han også måtte lægge de ledninger om der var trukket inde bagved en flaming0 stuk i den ene stue, ( hvilket var forbudt) Det ville koste en formue, så i første omgang sagde jeg nej tak indtil jeg selv havde undersøgt problemet mere
bjarne