Håndklædetørrer problemer

Hej LDS,

Vi har en håndklædetørrer med meget lidt varme på.
Den er tilsluttet centralvarmeanlægget, så jeg tænker at når den trådløse termostat på badeværelset er sat til 23 grader(gulvvarme), og fremløbstemperaturen pt er på ca 40 grader, så er det vel årsagen.
Den er lidt lunken i toppen og kold i bunden.
Har tjekket for luft i begge sider.

Er det hvad man må forvente når den ikke har sin egen termostat, eller er der en åben/lukke ventil der kan have sat sig fast? Har taget billede med afdækningerne fjernet, men aner ikke hvad jeg kigger på 😅
Kan der evt monteres en termostat på selve håndklædetørren for mere varme eller er det blot sådan den er tilkoblet?

Hilsen manden med de våde håndklæder
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Biledet viser en luftskrue. Har du prøvet om der kommer luft eller vand ud af den? Din beskrivelse tyder på luft i håndklædetørreren.

fase
Mon ikke der er en ventil i begge 2 i bunden? Prøv med en skruetrækker at løsne meget lidt og se om det hjælper.
Det ser ikke ud til der er termostat på.
Ved denne årstid skal der ikke meget varme til at holde 23 grader i et badeværelse, så rigtig varm bliver den næppe. Især ikke hvis den er fodbundet i serie med gulvvarmen.

Hvis der er luft i, ville jeg forvente at du kunne høre vandet klukke, da vandet kommer ind i toppen.
Vandet kommer ikke ind i toppen. Begge tilslutninger er i bunden.

fase
Når du skriver at den lunken i topen og kold i bunden, må indløbet ​gå internt fra bund til top. ​Ellers ville den ikke være varmere i topen end i bunden.
Annonce
Har haft løsnet begge luftskruer i toppen, hvor der så kommer vand ud med det samme. Så den er udluftet.

Mener den er forbundet med gulvvarmen, da den jo ingen termostat har.

Det må være indløb og udløb som sidder i bunden, men kan jeg skrue på dem på en eller anden måde og se om det hjælper? Det ligner blot et hult rør jeg kigger i, når jeg løsner skruen, som vist på billeder.
Hvis den sidder før gulvvarmen kan du ikke gøre ​andet end at skrue op for varmen. Alt andet vil kræve ​ændret rørføring.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis