Bærende vægge

her er det hus vi skal have indrettet til 2 lejligheder. Umiddelbart får jeg det indtryk at det kun er ydervæggene der er bærende vægge når jeg ser vedhæftede. Når jeg banker på "skillevæggene" ser det lidt anderledes ud idet enkelte af dem også er murede eller i hvert fald virker ret solide. 

Hvad siger I+
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan ikke sige noget præcis ud fra kun den plantegning. 
Hvis det er almindelige gitter spær der er lagt op, så skal det bæres på en måde i sammenbygning (skotrende).  Det kan f.eks. være væggen øverst til venstre som er 479 cm og nederste del af væg nederst til venstre som 900 cm Og tilsvarende i den højre side af tegning. Disse kan være bærende for tagkonstruktionen ud over ydermurene.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak vi går forsigtigt til værks :)
Du skal ikke bare gå forsigtig til værks. Du skal vise en rigtig tegning med snit tegning af tagkonstruktion ELLER få en tømrer eller anden bygge kyndig til at hjælpe dig i gang. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 02-10-2024 23:27:35

Du skal ikke bare gå forsigtig til værks. Du skal vise en rigtig tegning med snit tegning af tagkonstruktion ELLER få en tømrer eller anden bygge kyndig til at hjælpe dig i gang. 

 Enig vi har tømrere og murere der arbejder på naboejendommen. De kommer til at hjælpe os igang med de forskellige tiltag. In it to learn it og så er det ret afslappende når der ikke er en bagkant har jeg erfaret. Det er meget meget langt fra det jeg ellers går og roder med så vi kører stille derudaf 😊

Ja så kan et par kopper kaffe og en kage en gang imellem godt betale sig. OG måske en sjælden gang en flaske single malt whisky 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja de mangler ikke noget. Vi aflønner dem rimeligt vil jeg sige - også på kagekontoen (: Og det er jo en helt oplagt mulighed for en GDS novice som mig at komme i gang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis