Lim til Plexiglas kuppel/drivhus

Jeg skal til at rrejse det brugte drivhus jeg købte for kr. 2500,- på Facebook for nu godt 3 år siden ;-)

Øverst er en malet aluminiumsring hvori jeg skal have limet den viste plexiglas kuppel fast.

Jeg har noget MS Polymer (glasklar) fra Droppen/Harald Nyborg på lager, men er det egnet?

Drivhuset er snart 25 år gammelt, og den originale fugelim har holdt alle disse år. Jeg vil ikke spare på limtypen og stå med en manglende/ødelagt kuppel som sikkert ikke kan skaffes igen.

Har du et godt råd til en fugelim, klar, som holder plexiglas? På droppens MS polymer står der "Ikke egnet til PE og PP", men jeg har jo ikke nogen anelse om hvad type plast min kuppel er lavet af ;-)

Hundefar

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan sad den kuppel fast da ​i tog det ​ned?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas,

Den sad i noget grå fugemasse som stadig var klistret efter 25 år. Je mener den var lidt løs i den ene side, så derfor har jeg løftet glasset af, rengjort med fortynder så begge flader, alu/plexiglas er 100% rene og klar til ny lim.

Hundefar

Jeg skriver et indlæg og svarer selv.....

Dana Lim anbefaler vådrumssilikone 512.

Jeg er derimod blevet ringet op af SIKA, som meget kompetent, anbefaler mig at bruge Sika butyl (Sikalastomer 710) hvis ny limning skal holde i 25 år. Sika anbefaler mig, at ligge en pølse hele vejen rundt, så kuplen kan arbejde i fugelaget. Jeg tager virkelig hatten af for at Sika svarer kompetent og at de har sat sig ind i mine materialer og mit behov.

Sikalastomer bruges åbenbart meget til campingfolket, og jeg kan se at den fåes i hvis hos T. Hansen til kr. 129,-

Lidt dyrt, men så føler jeg også at den ged er barberet ;-)

Hundefar

Hej Hundefar
Jeg er også ved at sætte  samme model op, men mangler de hvide vindues lister har du haft samme problem og hvis hvordan løste du det.
Halløjsa,

De hvide lister kan IKKE skaffes mere.

Jeg manglede et par stumper, men har fuget mig fra det på bagsiden af drivhuset. En del lister var flækkede, men dem har jeg limet med klar PU fugemasse, og resultatet er faktisk blevet helt perfekt. Held og lykke med projektet. Vi bor i Herning hvis du skal have yderligere erfaringer ;-)

Hundefar

Annonce
Ok hvis jeg ikke har alle lister, skal ruderne fuges i ,jeg har bestilt 3 glas hos en glarmester og han sagde at jeg skulle prøve selv at søge efter listerne.
Tak for hjælpen 😜
Hej igen så er huset samlet😊
Jeg købte nye lister og vindues bånd til toppen og til midterstykkerne på huset og brugte de gamle til hjørnerne på selve huset da de nye lister ville blive for brede.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også