Toilet-hjælp: ny kumme eller nyt system

Vi har et toilet (væghængt), som tilsyneladende har nogle trælse mål, se tegning. Jeg kan simpelthen ikke selv finde et matchende toilet fra en normal producent. Det toilet, vi var, er fra flamina og pænt at finde et matchende bræt til. Faktisk kan jeg ikke finde et i dk… Så nu overvejer vi at skifte toilet. Og tilsyneladende er de eneste med de mål. Kan det være rigtigt?

Cisternen er også lidt mærkelig. Den er med vola knapper (ikke trykplade) bag en letbetonvæg (70’er hus). Mistænker at den er forkert monteret, for toilettet er spændt helt stramt, men knirker helt vildt (også ved børn) og laver en 1-2mm revne mod væg når jeg sætter mit velvoksne korpus på det. Heldigvis har forrige ejer vægget den inde, så… er der en måde at identificere hvor den sidder, eller kan en cisterne sidde forskudt (bag knapperne) eller vil den altid sidde bag kummen? Er der en måde at tjekke om cisternen er “løs” uden at banke sig vej ind til den?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan nemt have fjernbetjening knapper på cisterne. Det forgår ved at det er en slags luft pumpe man trykker på, og så via en slange og en stempel påvirkes skylle garniture.
Det er næsten helt sikkert at kummen hænger direkte på cisterne, ellers vil det være svært at få vadet ført fra cisterne til toilet.
Alle de cisterne stativer der sælges nu har huller til både 180 og 230 mm bolt afstand. Så mon ikke også din har det. Hvis du tager kummen af, kan du "kradse" lidt i væggen og se om der ikke er gevind huller 25 mm længere ude. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 30-09-2024 23:28:18

Man kan nemt have fjernbetjening knapper på cisterne. Det forgår ved at det er en slags luft pumpe man trykker på, og så via en slange og en stempel påvirkes skylle garniture.
Det er næsten helt sikkert at kummen hænger direkte på cisterne, ellers vil det være svært at få vadet ført fra cisterne til toilet.
Alle de cisterne stativer der sælges nu har huller til både 180 og 230 mm bolt afstand. Så mon ikke også din har det. Hvis du tager kummen af, kan du "kradse" lidt i væggen og se om der ikke er gevind huller 25 mm længere ude. 

Det er de 255 mm op til afgangsrør der driller. De fleste har 220 og i forvejen synes jeg toilettet er til den lave side 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis