Vandlås på vask

Jeg vil gerne have en vandlås på denne vask, jeg har prøvet sætte en pungvandlås på men det gav problemer med at vandet tog sindsyg lang tid at løbe ud. Jeg fjernede den og nu er problemet så at den lugter.

Har i nogle gode inputs til hvilken type vandlås jeg kan montere? Jeg har ikke super meget højde-forskel fra vask til afløb, det tænker jeg er en vigtig faktor?

Tak 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke pungvandlåsen der er problemet. Vil tro at der sidder en vandlås lidt længere ude i afløbet, og 2 vandlåse efter hinanden duer ikke.

Søren O
Hvis det lugter er der ikke en vandlås.
Problemet med at vandet ikke vil løbe ud er fordi vandlåsen har været monteret lavere end det efterfølgende vandrette rørstykke.
Jeg ville åbne lidt op i væggen og få indløbet lidt længere ned så der bliver mere højde at gøre godt med. Alternativt skal du have fat i en kompakt vandlås, men jeg tror de stopper til i fedt meget nemt.

https://www.kitchn.dk/shop/vandlaas-kompakt-390711p.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD3MtFBG0QxCnVRoO20Nu13aPqAKO&gclid=Cj0KCQjwmOm3BhC8ARIsAOSbapX0IU6qlP9ZkMwecXYlafGcbabzuf9uSU3gSGWlPdP4u0ZTijC9WbsaAjpQEALw_wcB&variantId=VANDL%C3%85S-PLAST3&CookieConsentChanged=1

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 30-09-2024 19:02:02

Problemet med at vandet ikke vil løbe ud er fordi vandlåsen har været monteret lavere end det efterfølgende vandrette rørstykke.
Jeg ville åbne lidt op i væggen og få indløbet lidt længere ned så der bliver mere højde at gøre godt med. Alternativt skal du have fat i en kompakt vandlås, men jeg tror de stopper til i fedt meget nemt.

https://www.kitchn.dk/shop/vandlaas-kompakt-390711p.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD3MtFBG0QxCnVRoO20Nu13aPqAKO&gclid=Cj0KCQjwmOm3BhC8ARIsAOSbapX0IU6qlP9ZkMwecXYlafGcbabzuf9uSU3gSGWlPdP4u0ZTijC9WbsaAjpQEALw_wcB&variantId=VANDL%C3%85S-PLAST3&CookieConsentChanged=1

Ligner nu at det grå afløb i væggen er muret ind og derfor næppe kan sænkes enkelt 🥴

Søren O skrev den 30-09-2024 18:29:40

Det er ikke pungvandlåsen der er problemet. Vil tro at der sidder en vandlås lidt længere ude i afløbet, og 2 vandlåse efter hinanden duer ikke.

Hvordan tjekker man i grunden om der er to vandlåse?

HrT skrev den 30-09-2024 19:14:30

Superdiy skrev den 30-09-2024 19:02:02

Ligner nu at det grå afløb i væggen er muret ind og derfor næppe kan sænkes enkelt 🥴

Med en hammer og en mejsel tager det højest 1/2 time at sænke det de 5-8 cm der mangler. Er det en faldstamme i en lejlighed er sagen selvfølgelig noget anderledes.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Jeg kan fortælle at det vi ser i væggen er meget spøjst lavet - dette er en leje"bolig" - eller kontor. Jeg er ankommettil  det afløb i ser i væggen, og det går igennem et andet rum langs væggen og ender i en faldstamme. Det løber nok omkring 4 meter - og jeg mener ikke at der er en vandlås på dette stykke. Det lykkedes mig faktisk idag at knibe en vandlås ind af noget 50mm, men nu løber det meget langsomt ud og laver nogle lyde bagefter, til gengæld lugter det ikke, så det må være løsningen for nu.. 
Problemet med pungvandlåsen var vel at udløbet kom længere ned end røret i væggen. På den måde kom der to vandlåse efter hinanden. Jeg ville blot montere en traditionel vandlås på det vandrette stykke. Det kan være almindelige bukninger i U-form. Kravet er at udløbet skal være højere end røret i væggen. Det eneste sted vandet må løbe opad er i den sidste del af vandlåsen. Alt andet skal være vandret eller nedad. På den måde får man ikke to vandlåse efter hinanden.

Jeg vil ikke mene at det nødvendigt at ændre røret i væggen.
Sådan endte det med at se ud, den laver lidt lyde, bevæger sig ikke mega hurtigt, men lugten er væk
Det bliver ikke megahurtigt, når højdeforskellen er så lille. Desværre har det også større risiko for forstoppelse - ​men det virker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis