Hammerite: hammerlak - glat eller med hammer-effekt?

Hammerite laver de kendte "hammerlak" malinger som er kendt for at være meget stærke og kan males direkte på rust gammel jern...

Den oprindelige hammerlak har den kendte "hammereffekt", hvor der er nogle små "buler" i malingen - eller en nupret overflade.

Jeg kan dog se, at man kan få hammerite malingen i en "glat" udgave: 
https://www.jemogfix.dk/hammerite-metalmaling-hvid-glat-effekt-250-ml/6110/9012263/

Mit spørgsmål er, hvad er forskellen på den glatte udgave og den oprindelige med hammer-effekten?  https://www.jemogfix.dk/hammerite-metalmaling-hvid-hammereffekt-250-ml/6110/9012257/ 

Er de lige stærke?

Til mange brug vil den glatte nok være at foretrække, og den er endda lidt billigere. Men er den mindre stærk? 

Er der andre forskelle jeg skal være opmærksom på?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt den glatte udgave på vores jerngelænder til vores hovedtrappe, og det har siddet fint i 3år nu.
Jeg har også brugt det på et galvaniseret rør da jeg lavede en pull up bar sidste år.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hammerlak har kun betydning for udseendet. Den ujævne farve skjuler småfejl, som kan være meget tydelige ved glat maling. Der er mange producenter, der laver hammerlak. De har forskellige egenskaber.

Hvis du har været glad for Hammerite hammerlak, vil du sikkert også være det med den glatte type Hammerite.
GodeVen skrev den 30-09-2024 15:34:25

Hammerlak har kun betydning for udseendet. Den ujævne farve skjuler småfejl, som kan være meget tydelige ved glat maling. Der er mange producenter, der laver hammerlak. De har forskellige egenskaber.

Hvis du har været glad for Hammerite hammerlak, vil du sikkert også være det med den glatte type Hammerite.

OK. Jeg prøver med den glatte.

Nogen der har erfaringer med spraymaling udgaven? 

Jeg skal male et vandrør...
Hvis røret er monteret, vil jeg helt klart anbefale en pensel. Du kan ikke komme om bagved med en spraydåse, til gengæld kommer det alle andre steder, hvor du ikke vil have maling.

Hvis det er et løst rør kan du fint bruge spraymaling. Hæng det op udenfor, hvor der frit til alle sider. Mindst 2-3 meter til noget, der ikke må få maling. Husk kun tynde lag. Generelt er spraymaling sværere at bruge end pensel, men kan give et pænere resultat.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også