Hvor tit kontrollere I Jeres elektroniske køkkenvægt.

Jeg spørger fordi jeg stod her og skulle veje 20g salt af til mit rugbrød og da jeg så bunken tænkte jeg at det så vildt ud. så jeg vejede igen så var der 100g så vejede jeg igen og et nyt tal dukkede op. Så vejede jeg 20g ag på min mor s gamle analoge køkkenvægt og pludselig vejede det 18g på den elektroniske. Så tog jeg et 2kg lod med kontrolstempel fra 1947 det vejer hver gang ca 1600g Så tænker jeg hvor længe har den vægt lavet rod i mine brødopskrifter?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et typisk problem, hvis vejedelen berører huset andre stedet end i bunden, hvor den skal. Skil den ad og saml den igen, hvor du kontrollerer at alt er frit, hvor det skal være frit.
Hej Gode Ven tak for dit svar, det vil jeg prøve. Jeg var ellers parat til at smide den ud.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Den ene vægt jeg har, vejer med 4 ben, ikke med en "tallerken" på toppen. Der er 4 sensorer af en art i benene. Jeg ved ikke om det er bedre.
Den stiller jeg på højkant når jeg ikke bruger den, så de "dimser" som fjedre, og sensorer som måler vægten, ikke bliver trykket på hele tiden, men kun når man måler. Den kan godt kalibreres ved at trykke på de rigtige knapper.  Man kan købe præcisions testlodder - har tænkt på det længe med ikke gjort det endnu. 
Jeg har skrevet i bunden af alle mine skåle og glas, hvad de vejer - så jeg f.eks kan regne ud, hvor meget surdej der er i glasset.  
Så længe den viser det samme, hver gang jeg stiller en tom skål på vægten,  er det ok.   

Jeg har en lille vægt som kan max veje 600g og den bruger jeg til salt og maltmel. 
Har købt den oprindeligt til at veje små mængder epoxy og hærder, men det er jeg holdt op med.
Hej. Jeg har nu skilt den ad og det er sådan en med 4ben et ben til hver vejecelle. Her tænker jeg at man skal være rimelig konsekvent med en plan hård plade, da 4 ben ellers let kan komme til at vippe, Det hjalp at skille den ad og samle den igen. Jeg havde ikke før tænkt på hvordan den var bygget. Men kunne se at de ben stak frit ud af bundpladen. Da jeg købte ​vægten var de nogle små gummi duttet en på ​hvert ben. Først faldt en af så en til og så tog jeg dem alle af, og har brugt den uden siden. Men der er jo rimelig frihøjde under bunden så det skulle vel ikke betyde noget?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hvis den står helt stabilt er det ikke noget problem.
Annonce
DLG det er nok en god ide at den får sin egen plads når den ikke ​er i brug. Jeg må ud og lave en lille hylde hvor den kan stå på højkant.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Det behøver ikke at være så fint   Min vægt står bare i et skab.
Jeg kan ikke lide at de slukker efter et stykke tid, ret hurtig. 
Er man for langsom, så slukker de midt i en måling. 
Hej DLG nu er min vægt rund og ​da jeg bruger den tit skal den være let tilgængelig. Både for at ta den frem, men osse for at få den sat væk igen. så det blev sådan en ting her (se billede)

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Her er en lille ting til køkkenet 

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Det er bedst, hvis den opbevares vandret. Hvis man stiller en vægt lodret, kan de to dele forskyde sig i forhold til hinanden. Det ​kan ​give de problemer, som ​beskrevet i første indlæg i denne tråd.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også