Røgalarm serieforbundet 230v + APP

Da jeg byggede vores hus fik jeg installeret en røgalarm på hver etage (kælder, stue, 1.sal), disse blev forbundet og kører på 230 v med et backup batteri i tilfælde af strømsvigt. Ligesom loven for nybyggede huse foreskriver. Det er den helt almindelig Siemens røgalarm. Er der nogen der kender af de smarte alarmer som kan tilkobles elnettet men samtidigt snakke sammen med f.eks. Smartthings eller andre hub? 
Ja, jeg ved godt, at røgalarmen er mest for hvis man er i bygningen, men det er også dejligt at vide, hvis den går i gang om det er en fejl alarm, så hunden ikke bliver døv eller om det kunne være en alarm forårsaget af noget, som kunne være begyndelse på en brand. Så det kunne være godt at se det på sin telefon.

Startede som bygherre, blev til medbygger og til sidst selvbygger.... 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
google wifi brandmelder

fx 

https://www.av-cables.dk/el-artikler-4/detektor-alarmer/roegalarm/nedis-smartlife-roegalarm-hvid-3-stk?utm_campaign=DK%20%7C%20pMax%20%7C%20Low%20Margin%20%7C%20Low%20competition&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIh6mJ3ryGigMVF5GDBx1y3gEcEAQYASABEgKJ6fD_BwE
Tja, men denne kører jo på batteri. Det gør alle wifi/smart alarmer. Denne kører heller ikke på 230

Startede som bygherre, blev til medbygger og til sidst selvbygger.... 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis