Forankre stolper i (tørt) beton

Jeg har en gammel stald, hvor taget er styrtet ned for mange år siden, længe før jeg købte stedet.

Nu skal jeg så i gang med at bygge et halvtag og et skur inde i denne gamle stald, hvor murene stadig står, og hvor der er betongulv overalt.

Normalt ville man jo støbe stolperne i jorden, men det virker lettere kontraproduktivt at hamre betongulv op for at støbe igen. Så har jeg hørt, at man kan bore et hul, putte noget forankringsmasse i og så sætte en stolpebærer i.

Men hvad med disse stolpefødder, som angivet på billedet. Vil det virke? Og hvilke skruer/bolte ville I i så fald benytte?

Der er ikke noget voldsomt direkte vindtryk på de stolper, som skal forankres, da staldens ydermure som sagt står endnu, og de er en 3 meter høje. 

Tak! 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forudsat at betongulvet er stabilt nok, ligner det da en ok løsning, og hvis der primært kun kommer et lodret tryk, er fastgørelsen jo heller ikke så kritisk.

Så du kan godt bruge rawpluks og passende franske skruer, brug en fladskive mellem den franske skrue og stolpefoden.

Du kan også bruge klæbeanker, og nogle stykker  gevindstang, og så skive og møtrikker.

Eller du kan bruge expantionsbolte..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis