Kloak lugt fra afløb

Hej med jer.

Jeg bor i stueplan i en etage ejendom fra 2008, og for ca et år siden begyndte der at komme en kloak lugt op fra afløbet til bruseren i badeværelset. Der står vand i det, men man kan også tydeligt mærke at der strømmer luft op igennem afløbet. Nogle gange kan man høre det. Og jo mere luft jo være er stanken. Har prøvet at rense afløbet utallige gange, men synes ikke at have megen effekt. Tænker problemet skyldes luften der strømmer op, men hvad kan årsagen til den luftgennemstrømning være. Vi bor i en ejerforening.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes der mangler en prop i det runde hul. Prøv som et forsøg at sætte tape over hullet. Bliver det bedre så må du have fat i den rigtige gummiprop. 
Jeg mener det er et hul til rensning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
kontroler vandlåsen , den type har det med at blive utætte når de er nogle år gamle
Er det leje-, andels- eller ejerlejlighed?
Bare for at få lejlighed til at nævne hvor ansvaret for udbedring ligger.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 29-09-2024 13:42:56

Er det leje-, andels- eller ejerlejlighed?
Bare for at få lejlighed til at nævne hvor ansvaret for udbedring ligger.

Det er som skrevet en ejerforening 

corleonedk skrev den 29-09-2024 15:25:47

Det er som skrevet en ejerforening 

Ups, beklager.

Spørg nogen af de andre beboere i nærheden om de har lignende problemer.
Og gør dernæst ejerforeningen opmærksom på problemet. Måske har de allerede hørt om det fra andre, og har en løsning igang.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
ev elmand skrev den 29-09-2024 12:56:27

Jeg synes der mangler en prop i det runde hul. Prøv som et forsøg at sætte tape over hullet. Bliver det bedre så må du have fat i den rigtige gummiprop.
Jeg mener det er et hul til rensning. 

Jeg tror du har fat i noget der, satte et stykke tape over hullet. Og luften stoppede da med det samme, vi ser lige om lugten bliver dernede. Så det bare lige hvor man får fat i en prop til dette 🤔
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis