Stopventiler

Foranlediget af helt aktuel udfordring, kigger jeg lidt på de stopventiler der er monteret rundt om i mit hus. Kors hvor er det i grunden noget lort, og det sidder garanteret monteret hos stort set alle!

Cisternen i stueetagen: Ingen stopventil!! (Det var denne cisterne der i nat gav anledning til min "interesse")
Cisternen på 1.sal: Noget billigt skrammel, der ikke lukker når man drejer på knappen! Men den ser pæn ud på billeder!
Håndvaske: Kan ikke manøreres, og knækker garanteret hvis jeg sætter en tang på. 
Køkkenvask: Glimrer ved ikke at have monteret stophaner.

Er der en regel om, at disse stophaner skal se pæne ud på billeder, ikke kunne manøvreres uden brug af værktøj og slet ikke af konen?

Det er sikkert en god ide, at "massere" alle ventiler med jævne mellemrum (hvad er det?), på samme vis som fejlstrømsrelæer. Men - hånden på hjertet - hvem gør det?

Findes der en stopventil, som med garanti ikke sætter sig, og som ikke er noget plastikl.... der knækker?

PS: Den korrekte betegnelse for disse stophaner er vist Nilhaner.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Foranlediget af helt aktuel udfordring, kigger jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver om der er krav om at de ser pæne ud på billeder.
Det er nok  mere et økonomisk aspekt der siger hvilke haner der sættes på.
Når man som håndværker  giver tilbud på en hus  installation, så betyder det da noget hvad materialer koster, især hvis der er mange ad dem. 
Når der skal monteres 10 -15 stk så betyder noget om de koster 30 kr/stk eller 60 kr/stk 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Som Erik skriver har prisen indflydelse på om man som håndværker får arbejdet eller ej.
Hvis der ikke i udbudsmaterialet er angivet en bestemt type, bliver der valgt den billigste. Derfor bør du eller din rådgiver specificere, hvad I vil have.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis