Lækage i radiator system/Gasfyr

Hej derude. :)

Herhjemme har vi et problem med enten vores gasfyr eller vores radiatorer :)

Problemet er når at gasfyret er sat til at varme huset og ikke kun vores varmvandbeholder, så skal jeg fylde vand på gasfyret hver anden dag.

Vil i tro det er gasfyret eller utæthed i et rør til en radiator?

Der ikke rigtigt nogen problemer når det kun varmvandsbeholder

Go'dav
Hej derude. :) Herhjemme har vi et problem med... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Benjiii skrev den 30-09-2024 07:26:34

Det tager 10 sek at fylde :)

Det tyder på en defekt ekpansionsbeholder. Den er udskiftningsmoden.

fase
Okay, hvor fanden ender alt vandet henne af 😂

Go'dav
Benjiii skrev den 30-09-2024 10:45:22

Når det kun tager 10sek. at fylde vand på, er det ikke meget vand det drejer sig om. Hvis der kommer noget ud, fordamper det sikkert pga. de varme omgivelser.

fase
Jeg prøver lige i morgen at teste den beholder :)

Jeg faldt lige over denne tråd - https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/off-topic/339784-nogen_her_der_har_forstand_paa_saadan_et_gasfyr_her#kommentarer

Så har prøvet at pille den grå boks af da jeg også føler at der ikke kommer varme ud i radiatorene :)

Er denne noget jeg kan skifte selv eller er det no go, den er lidt våd oven på.

og ville i tro det snart er færdigt nu hvor der er lidt ​utætheder på varmeveksleren eller er det bare ​kør videre ​med den

Go'dav
Dit billede viser en automatisk udlufter, der ikke er helt tæt for at sige det pænt. Den bør du skifte og undersøg/ få undersøgt din ekpansionsbeholder.

fase
Annonce
Læs igen mit indlæg tidligere i tråden 
Ekspansions beholder indeholder en mængde luft. Det bliver trykket sammen når der fyldes vand på. Da luft kan presses sammen som en fjeder, så kan det opretholde nogenlunde samme tryk, selv om vandet er kold eller varm, ( fylder mere) 
Når du opvarmer en større mængde vand, så sker der også en større udvidelse af vandet. Hvis ekspansions beholder er i udu, så stiger trykket i systemet, sikkerheds ventil lader noget vand slippe ud, og der mangler så tryk på anlægget når det køles lidt af.

Sikkerheds ventil sidder bag styre elektronik. Boksen kan meget nemt drejes /trækkes ud for oven så man kan kigge bag ved den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Få nu tjekket den ekspansionsbeholder om der er korrekt lufttryk i den. Er “luftsiden” i beholderen fyldt med vand er det naturligt at du har problemer.

Søren O
Har fået tjekke den nu, måleren vidst 0 og der var 0 bar luft i :)

Go'dav
Benjiii skrev den 01-10-2024 13:32:36

Har fået tjekke den nu, måleren vidst 0 og der var 0 bar luft i :)

Så skal du have pumpet luft ekspansionsbeholderen til ca. 0,6 Bar. Derefter fylder du vand på anlægget til knap 2,5 Bar. 

fase
Okay, det er gjort nu :)

Go'dav
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også