Bore i fliser — virker ikke?

Hej alle

Jeg skal hænge nogle hylder op på min køkkenvæg. Væggen er for nylig blevet fuldspartlet direkte ovenpå eksisterende fliser. Min Bosch boremaskine kan ikke bore hul igennem flisen. Hvad går der mon galt? Jeg har netop købt et flisebor, men det virker stadig ikke.

Mvh.
Anna 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad slags flisebor mon du har købt, jeg monterede på et tidspunkt keramiske fliser i vores badeværelse, og brugte 3-4 stk a la disse.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej!
Det er sådan nogle her 
Tryk noget hårdere så fungerer det. Der skal naturligvis bores uden slag.

Selvbygger med stort S. 
Vi borer uden slag og trykker hårdt. Uden succes. Nu har vi købt et diamantbor som snart er slidt helt op på 2 minutter og vi er stadig ikke kommet igennem flisen. 
Jeg tror du kører for hurtigt. Sæt farten ned, boret må for alt i verden ikke blive varmt.
Men nu handler det jo også om hvilken type flise der er tale om.
Jeg borede på et tidspunkt i et ildfast fad, og det var hårdt som bare fand...og har også prøvet nogle keramiske klinker der var sygt hårde, ja det var nærmest stentøj  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Det ville være fint, om du oplyste noget om, hvilke fliser du vil bore hul i. Almindelige fliser kan du bore i med et vidiabor et såkaldt murbor. 

fase
Tak for jeres input. Jeg ved desværre ikke, hvilken type flise det er.
Vi har nu forsøgt at bore stille og roligt i sammenlagt måske 1 time. Det går meeeeget stille fremad. Men der er stadig ikke hul igennem. Meget underligt! 
Har ikke så god erfaring med den type bor du viser. Kan bedre lide dem med diamant - se foto:

Hej Thomas

Vi har brugt dette bor som er blevet slidt op på 2 minutter. 
Hvis det blev slidt op på 2 minutter - så har det nok kørt for hurtigt og blevet for varmt.

Man skal køre langsom og gerne køle med væske samtidig.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også