Jeg har fået monteret vinduer af en tømrer og er lidt ærgerlig over det færdige resultat. I følge anvisningerne fra producenten skal vinduet ligge tilbagetrukket 25-40mm fra facade muren. Det er skrevet meget præcist i deres monterings vejledning for dette model vindue og de skriver også hvis der er kortere afstand skal afvanding sikres. Grundet at ved den ene af åbningerne lå der en overlægge har tømren valgt at placere vinduet længere fremme sådan der nu kun er 0-5mm til facade muren. Han mente overliggeren ville være synlig i fugen og det ville ikke se pænt hvis det lå tilbage i den normale afstand. Jeg har udhæng på huset som tager noget af regnen på vinduerne men men min bekymring er nu bliver vinduernes levetid nedsat da det sidder mere udsat. Desuden syntes jeg også selv det ser forkert ud og jeg kan mærke det går mig på. Jeg har tænkt mig at tage en snak med tømren om vi kan finde en løsning. Der er 3 vinduer i facaden som alle nu har denne 0-5mm afstand.
Hvordan ville I forholde jer i sådan en situation? Ville det ikke også være noget i ville være træt af og få prøvet at få rettet op på? Jeg ærger mig over jeg ikke opfangede det mens rammen blev monteret men jeg kunne ikke visualisere hvor tæt på vinduet ville sidde før de hægtede glasset på rammen og så på det tidspunkt var der så allerede blevet fuget. Æv altså😔