Tdc med dårlige kabler

Jeg har lige fået opsigelse fra Yousee. Det er med 3 måneders varsel. Og nej det er ikke manglende betaling. 
TDC Net har besluttet at nedlægge kobberkabelet til din adresse, da kablet er i meget dårlig stand. 
Det betyder desværre, at vi ikke længere kan levere de produkter til din adresse, som du får via kobberkablet i dag. Derfor bliver vi nødt til at opsige dit abonnement på bredbånd.

Vi har naturligvis mobil tlf. og så har vi TV via antenne, så det berøres ikke, men internet har vi igennem tdc kabel.
​Der er fiber i gaden, men er det fremtiden eller er der endnu smartere løsninger.
Det kunne være at både internet og ​tv kommer på fiber. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du tilmelder dig et abonnement på TV, Internet og evt. fastnet telefon via fiber. Det er måden at gøre det på. Alt det nævnte er allerede på fiber.

fase
Hvis du bor i et område med god mobildækning, kan et mobil bredbånd være en løsning, i stedet for fibernet.
Eller brug din telefon som mobil hotspot.

Vi skiftede sidste år fra et dual kobber internet, til fibernet.
Da der var tilbud med gratis installation og kobberforbindelsen steg i pris, det virker ​lidt en strategi for at nedlægge kobber nettet.
Vi har en 200/200 forbindelse som er den billigste, det køre upåklageligt ​til konen og jeg.

Men den gamle kobberforbindelse var vi nu også fuldt ud tilfredse med..

Vi prøver igen, i morgen --
TDC har jo for et stykke tid siden annonceret, at kobbernettet ville blive nedlagt. Så fibernet må være valget til alle tjenester. Indrømmet internettet kan klares med mobiltelefonen, men med tv er det nok ikke sagen.

fase
Nogle udbydere tilbyder gratis fibertilslutning..
Jeg googlede lige og fandt Ewii.. måske d t var et bud. Så er det i huset og når en eventuel bindingsperiode er ovre, kan du jo skifte til, hvad er end passer dig🙂
Ewii
Jeg kender ikke Ewii.. men tænkte bare det var et bud på en billig installation 🙂

Vi havde forresten Stofa kabeltv tidligere. De meldte at de droppede det, og vi måtte skifte til fiber. Vores pakkepris ville så tredobles! Så vi droppede det gode gamle kabeltv, og streamer nu. (Jeg savner nu stadig enkeltheden ved at have kabeltv) 🙂🤔

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis