Alkydmaling der lugter

Hej Lav Det Selv (er ny her i forummet).

Håber nogle med forstand på maling kan hjælpe mig med at opklarer et par ting.

Jeg har i god tro malet mine trægulve med alkydmaling fra Droppen, købt i Harald Nyborg. Den her: https://www.harald-nyborg.dk/droppen-gulvmaling-pu-25-l-graa

Efter nu 1,5 uge med næsten konstant udluftning, lugter det stadig meget slemt.

Nogen der ved hvornår lugten går væk og hvornår det er sikkert at opholde sig i rummet?

Derudover er det farligt at have malet med terpentin maling (der er terpentin i den her maling også) uden åndrætsværn? Efterfølgende havde jeg ret udsatte slimhinder og ondt i hovedet.

Ser frem til jeres svar… og ja, jeg kommer nok aldrig til at male med oliebaseret maling indendørs igen, fy for den 😰
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg hat brugt det samme på et værksteds gulv og ser ikke noget problem - men måske er min lugtesans ikke så god mere. Malingen skulle være klar til overmaling efter 4 timer og sikkert gennem hærdet efter et par døgn. Har gulvet fået nogen form for olie, der kan bremse hærde processen?  Urethan-/alkydmaling vil opløse evt. tidligere acryl, hvis der er brugt en dårlig kvalitet. Ellers matslib på påførte og rul en god acryl lak over.

Der er muligvis malet med akryl gulvmaling under, er det det som er problemet? Det har ikke fået olie.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også