Gulvvarme - defekt Danfoss Master

Hej

Min Danfoss Icon Master styreenhed til gulvvarme på 1 sal, er pludselig defekt præcis 2 år og 1 uge efter køb. Typisk.

Den styre kun 3 zoner og en pumpe, spørgsmålet er nu om jeg behøver at købe en ny??

Kan man ikke bare sætte shunts til fuldt åben og pumpen i kontakt? Jeg har en Varmepumpe som laver Max 37 grader varmt vand. I stuen og kælder har jeg også gulvvarme, men det er jo helt uden styreenhed.

Hvad siger i?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo klart - du skal ikke bruge Shunt-løsning når du har VP.

For at få en bedre effektivitet for VP - så skal man åbne alle kredse og så lade udeføler styre fremløbstemperaturen. Hvis der bliver for varmt et sted - så kan den kreds knibes og skrue ned for flowet.
Tak for fint svar Thomas.
Men hvordan “åbner “ jeg mine shunts? De var jo styret af denne defekte enhed? Og cirkulationspumpen var også sat direkte ind i styreenhed på billedet, kan jeg “bare” sætte et stik på den og smide den i stikkontakten eller bedst uden?

Du åbner ved at tage alle toppene af dine ventiler - alle telestaterne skal hænge løst - så er der fuldt åbent. Og så skal du åbne fuldt for temostaten til shunt-blande-ventiler.
Du kan også slukke for din shuntpumpe - den gør ikke nogen forskel om den kører eller ikke kører derefter.

Fornemmer at de fleste med VP åbner helt op for deres shunt-blande-kredse, når de skifter fra anden varmekilde til VP.
Tak for svar, modtaget.

Jeg ha nu forsøgt at skrue på toppene af telestaterne, men de rykker sig ikke en mm. Ved du hvordan jeg får dem fri?

Ligger inde i en lille skunk, med alt for lille inspektionslem, så ikke meget plads

Tak for hjækpen
Prøv at klikke på siden af telestaterne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis