Kære venner.
Jeg er ny her og håber meget at der er nogen derude, der kan hjælpe / forklare mig Vedr. Mit spørgsmål.
Jeg så for nogle måneder siden på YOU TUBE en rotor blive taget ud af en større el-motor, det er lidt svært at sige men jeg vil skyde statoren og dermed rotoren til en længde på ca. 300 mm, rotoren var af den type uden viklinger, der blev med vinkelsliber lavet spor på langs hele vejen rundt, jeg kan ikke sige hvor mange spor eller hvor lange, jeg kan ikke huske det. Den skulle anvendes til en vindmølle.
Og nu kommer den, jeg har en lidt ældre AC 30 KW 380 V motor der skal have den samme tur.
Det store spørgsmål er så, hvor mange spor skal der være hele vejen rundt om rotoren og hvor mange magneter skal der være i et spor, der er hele rotorens længde. Det skal siges, jeg har ikke åbnet motoren endnu, den er Pt. lidt vanskelig at komme til.
Jeg vil høre vores eksperter om der for nuværende, er oplysninger nok til at sige noget om hvor meget der kan trækkes ud af den på en vindmølle, det er ikke tanken at den skal på nettet og en ting mere, jeg formoder at det er AC den laver.
Glæder mig til at høre fra jer.
Kære venner. Jeg er ny her og håber meget at der...
Vis hele indlægget