Opretning af indervægge - puds, spartel, netarmering?

Hej,
jeg skal have klargjort indervægge til opsætning af glasfilt.
Info på væg
1. Vægge er opført i gasbeton blokke 1977 10x19x60cm med ca. 1cm fuge.
2. Herpå har der været pudset, efterfulgt af noget der ligner parket lim hvorefter der er afsluttet med tynde kork plader.
3. Da puds havde dårlig vedhæftning flere steder og maler ikke vil arbejde uden på parket limen, så har jeg renset af helt ind til rå gasbeton.
4. Ikke alle blokke sidder lige godt fast - en fornemmelse.
5. Tillægs info, i andre rum hvor overfladen har været afsluttet med tapet kunne man tydeligt se hvor fugerne var selv om der var pudset på hele væggen.
Mine spørgsmål
1. Bør jeg bare spartle væggen med en passende spartel, medium eller grov sandspartel - derpå lade maleren tilrette det sidste og sætte filt på?
2. Bør jeg pudse op (med/uden armeringspuds) med/uden armeringsnet - derpå lade maleren spartle og montere filt?
3. Hvis der er et andet scenarie der er bedre så kom glad.

Mvh

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er bedst at pudse det op med det man kalder grovpuds. 
Så kan man spartle og male. 
Jeg foretrækker filsning ( vandskuring) og maling direkte på det ( først forankrings grunder) 
Det giver en lidt mere rustik overflade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for det Erik.
Filten er besluttet, men vejen dertil er i spil. Dit bidrag er taget til efterretning :-)
Jeg var i gang med noget lignende, i et rum med gasbeton inder væge, dog i elementer i fuld højde, der var et par enkelte sætningsrevner, og ellers var der enkelte steder hvor elementerne ikke var sat helt præcist.

Jeg hader at pudse væge med mørtel, så den løsning var droppet på forhånd.. 

Så løsningen blev at lime 15mm tykke fermacell plader på, jeg fuldlimede med en hurtigtørrende fliselim, efter anbefaling fra Fermacell.
Det blev super godt, og helt perfekt, ingen ujævnheder et se på glasfilten..

(man kan også montere Fermacell med Dot and Dab metoden, hvor man komme knytnæve store klatter fliselim på, og så trykker pladen på plads)

Vi prøver igen, i morgen --
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også