Udluftning gulvvarme

Hej 
Problemer med at udlufte mit gulvvarme, kører på fjernvarme. Jeg har haft de to haner åbnet, dem med rød. Der er også en aftapning mærket med grøn. Er der en venlig sjæl med forslag. Tænder jeg for pumpen og skruer termostater på fuld er der kun et par graders forskel på frem og retur. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der sket, siden du mener at der er kommet luft i din gulvvarme? Hvor er det kommet fra? Gulvarme er ikke et sted ​hvor der typisk samles luft.

Dit anlæg ser ud til at være fra før man lavede det med blandingssløjfer. Jeg kan ikke gennemskue det ud fra de billeder du viser. Det ser underligt ud at der er to termostater efter hinanden.
Du siger, at hvis du skruer termostaterne op på fuld er der kun få graders afkøling. Vand skal have tid for at blive afkølet, så det er ikke noget mærkeligt i.
Hvor meget lukket er den røde hane ?
Den er fuld åben, det er efter jeg skiftede pumpen at det ikke varmer 
Prøv at lukke for hovedhanen til tilgangen. Vent et halvt minut og åben hurtigt igen. Gør det eventuelt flere gange. Hvis der er varmeforbrug i huset, vil vandet fare af sted i et kort øjeblik, og sikkert rive luften med.
Vender pumpen den rigtige vej?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har vendt pilen samme vej, dog er display på hovedet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis