Lampeudtag til udv. stikkontakt?

Hej!

Jeg har ført en ledning fra lampeudtaget til en LK Opus 66 udv. stikkontakt, hvor jeg har sat LED lys til. Det fungerer helt super, tænder og slukker jo helt perfekt på afbryderen. Men må jeg egentlig godt det? Skal snart have lavet en el-rapport i forbindelse med salg og vil helst ikke have en anmærkning 😅
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke lave det selv. Men er det lavet korrekt efter gældende regler vil du ikke få anmærkninger.

Du nævner både stikkontakt, afbryder og lampeudtag, så jeg er i tvivl hvad du har forbundet. Og kunne godt være nervøs for at du har gjort noget der ikke følger reglerne. LK Opus 66 må ikke benyttes udendørs.

Hvis du vil have bedre hjælp, ​bør du vise nogle billeder.
Tak. Det er heldigvis indendørs det hele. Det ser sådan her ud, men kan godt lige tage et billede af opsætningen når jeg kommer hjem :)
Det vil du helt sikkert få en anmærkning for. Du bør pille det ned.
Det er stikkontaktdelen, der er det største problem. Hvis du kan ændre strømforsyningen til en type hvor du kunne montere ledningen fra lampeudtaget direkte ville det være bedre. Det kan også være en type hvor du kan klippe stikproppen af og montere den direkte i lampeudtaget.
Tak for svar! Det lyder som om jeg hellere må pille det ned så. Tror du/I det ville være nok bare at pille ledningen ud af lampeudtaget?
Hvorfor får du ikke bare lavet stikkontakten som fast installation med et stykke 3x1,5 mm2​​​​, så er den OK

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis