STÅL TAG Larmer??

Hej, hvad er jeres erfaring med letvægt ståltag på er sommerhus? Vi skal have udskiftet det nuværende asbesttag med noget andet og er i tvivl om ståltag larmer for meget fordi vi har hørt at mange får det udskiftet af den grund? Vi tænker der skal 200mm isolering plus div når taget skal laves. Der er udsolgt på eternit så paptag er en mulighed ellers letbeton tegl. Vi vil klart foretrække noget der ligner tegl men er usikker på om betontegl er for tungt til nuværende konstruktion el om stål larmer for meget.
Vh 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring med ståltag med udsende som tegltag er at det ikke larmer under regnvejr. Det var Decra classic.

fase
Hej og tak for input. Var isolering omkring de 200mm el andet? Tænker at det er vigtigt med fornuftig isolering for at mindske lyden af regn. Vh
Adri skrev den 25-09-2024 12:23:26

Hej og tak for input. Var isolering omkring de 200mm el andet? Tænker at det er vigtigt med fornuftig isolering for at mindske lyden af regn. Vh

Tagkonstruktionen er/var (jeg bor ikke i huset mere) loft til kip. Så isolationen var mellem 150 og 200 mm. Det gamle eternittag blev fjernet og erstattet af undertag. Der var ikke plads til mere isolation i konstruktionen.

fase
Nu skal ikke være bekymret for lyden, hvis pladerne er plastikbehandlede er der ingen metallisk lyd.
Jeg har en carport med Decra, der er ingen isolering under og alligevel er der ikke særligt meget støj. Det er langt mindre end fx plastik trapez-tag.

Mange tak. Jeg har lige talt med dem og de sagde hvis jeg valgte den med ‘akustik’ med membrand på undersiden så vil lyden være minimal 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis