Loftudtag - hvad helvede gør jeg her?!

Jeg har dette siddende i loftet som jeg umiddelbart ikke er helt tryg ved. Jeg har ikke lige forsøgt at tilslutte noget, mest fordi jeg ikke lige kan greje, hvor jeg skal sætte hvad. Og jeg har ikke lige set det hersens system før.
Jeg vil gerne tilslutte to loftslamper. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo det vi kalder " meget nemt" da der kun er 2 klemmer aktive og derfor 1 mulighed. 
Ledninger fra lampen skal først igennem låget og aflastes under klemmen. 
De blå ledninger fra lamper skal i klemmen med de 2 ledninger. Altså i det hul lige ved siden af de 2 ledninger. 
De 2 andre fra lamper skal så på samme måde sammen med den ene. fra installationen. 
Låget sættes på og de 2 knapper i låget trykkes på plads. 
Det er gamle stof isolerede ledninger, og dem skal du ikke røre ved. Den isolering falder nemt af hvis man piller ved det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Cool. Det vil jeg prøve.
Er det en hovedregel at den blå ledning skal i den med de to?
Nej det er det ikke. Det er en hovedregel at den blå skal i nulleder. 
Her er der ingen farver på ledningerne fra den faste installation, men klemmen med de fleste ledninger er nul eller fase. Da du kun har nul og tænd ledning ( Og 2 er mere end 1 )  her så er det der De blå skal i.
Fasen er i øvrigt samlet i den enkelt samlemuffe som kan ses med lidt maling på, så den rører du ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også