Jeg har en del erfaring med at kravle rundt i min gamle krybekælder. Den var stor, i dårlig stand og med lav frihøjde. Din er med garanti meget mere tilgivende. Men du får et par tips, som virkede for mig, som du kan overveje, når du skal derned:
- I stedet for at kravle meget langt, kunne jeg faktisk ind imellem bruge et rullebræt/"møbelhund" lidt ligesom en automekaniker
- Lys er altafgørende og hellere for meget end for lidt. Jeg var glad for malerlamper og campinglanterner med batteri. Men også en lille skarp maglite til at have i lommen
- Affaldspose, kost og fejebakke er rart udstyr, for der kan hurtigt ligge noget snavs af forskellig art.
- Støvmaske er også god - evt også briller, hvis du skal pille i noget mens du kigger opad - det kan drysse
- Kig efter spor af fugt. Fugt i krybekælderen er noget bras og skal ordnes.
- Lad være med at presse dig selv til at være dernede alt for længe. Det er ikke det mest ergonomiske, rare og arbejdsvenlige rum at være i. Tag hellere en pause undervejs.
Angående lemmen, så synes jeg da, at den ser fin ud.
Men jeg køber ikke helt idéen om at ingen skal gå på den. Jeg ville af princip aldrig sætte en lem i gulv, som jeg ikke er sikker på er egnet til gulv - altså til at gå på. For en dag sælger man måske huset, og så tænker nye ejere ikke nødvendigvis, at den ikke er til at gå på.
Beskrivelsen siger, at den er egnet til montering i loft eller vægge. Den siger ikke gulv. Det betyder ikke, at det ikke kan fungere, men at du lige skal sikre dig, at den er holdbar nok, hvis nu nogen kunne finde på at træde på den - også en person på 100 kg.